12 lipca ring: Duda-Trzaskowski


Zgodnie z tym, co mówiłam 12 lipca będziemy mieli drugą turę wyborów prezydenckich. Na przeciwko siebie staną ubiegający się o reelekcję Andrzej Duda i prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski (który po tym, jak wybory nie odbyły się 10 maja zastąpił Małgorzatę Kidawę-Błońską):


Gosy oddało 62,9 % spośród uprawnionych. Powtarzam, co napisałam wcześniej: byłam, jestem i będę zdania, że niebiorący udziału w wyborach nie mają prawa krytykować. Osoby te mogły choć spróbować coś zmienić przy urnach. Nie zrobiły tego (pomijam tych, którzy naprawdę nie mogli zagłosować np. poprzez ciężką chorobę, gdyż są usprawiedliwieni).

Wyniki poszczególnych kandydatów:

Andrzej Duda – 41,8 %
Rafał Trzaskowski – 30,4 %
Szymon Hołownia – 13,3 %
Krzysztof Bosak - 7,4 %
Robert Biedroń - 2,9 %
Władysław Kosiniak-Kamysz - 2,6 %
Marek Jakubiak - 0,5 %
Stanisław Żółtek - 0,3 %
Waldemar Witkowski - 0,3 %
Paweł Tanajno - 0,3 %
Mirosław Piotrowski - 0,2 %

Dzisiejszego wieczoru pragnę zwrócić uwagę na pewne kwestie:

Trzaskowski chce wygranej głosząc hasła o zmianie Polski. Ok. tylko, aby to robić (zakładając oczywiście, że będzie chciał, bardziej przemawia do mnie, iż zrobi wyłącznie to, co będzie chciało PO dążące do unieważnienia/zmiany szeregu decyzji Andrzeja Dudy i PiS-u) potrzeba mu jeszcze trochę głosów. Na razie sporo brakuje. Po za tym owa głoszona przez kandydatów na najwyższy urząd w Państwie „zmiana” dla każdego z nich w olbrzymiej części oznacza „coś” innego.

coś”, co czasem, dziwnym trafem, może któryś z „dżentelmenów” zmienić nawet z dnia na dzień później pokrętnie tłumacząc swoją metamorfozę.

Według mnie brakujące głosy pan Trzaskowski najpewniej upatruje wśród wyborców Szymona Hołowni (nie licząc Lewicy, PSL i „przystawek”). Ten wprawdzie dzisiejszego wieczoru zaznaczył, że nie powie „swoim ludziom” głosujcie na tego, czy tego, ale najpierw przeprowadzi rozmowy, a następnie ogłosi kogo on poprze.

I ja już tutaj widzę pewne „coś” podchodzące mi pod słowo „hipokryzja”. 

Dzisiaj pan Szymon Hołownia związany z TVN (co też należy pamiętać) powiedział, co powiedział, a ja kilka dni temu czytałam o planach, aby to on został prezydentem Warszawy po obecnym Trzaskowskim. Nie mam powodu, by nie wierzyć wspomnianemu publicystycznemu tekstowi.

Reasumując pytam: czy przypadkiem nie mamy typowego handlu – ja daję tobie poparcie, a Wy mi możliwość zostania gospodarzem stolicy❓

Więc może już jest nawet po rozmowach Trzaskowski & S-ka PO – Hołownia❓

Według sondażu przeprowadzonego dla TVN na osobach znających wyniki pierwszej tury w drugiej sprawa wygląda następująco: różnica pomiędzy obu kandydatami – 1 % (na korzyść Andrzeja Dudy) i 9 % niezdecydowanych kogo poprą.

Pragnę również przypomnieć prosząc, by o tym nie zapominać: 10 maja byłoby po PO. Małgorzata Kidawa-Błońska z uzyskanymi 2 % poparcia plasowałaby się na 6 miejscu za Władysławem Kosiniakiem-Kamyszem, który moim zdaniem z 2,6 % jest największym przegranym. To też ewidentny dowód, jak bardzo PO chciała nie dopuścić wtedy do głosowania, by zmienić kandydata.

Kolejna kwestia – gospodarcza: Trzaskowski jest przeciwny dwóm najbardziej strategicznym projektom rządu chcąć je wstrzymać. Jedna z nich uniezależniłaby nas od Rosji, a druga stała się zagrożeniem dla Niemiec.

Pomijam sprawę z Brukselą, gdzie Polska byłaby kimś w rodzaju Kopciuszka (tyle, że z zakończeniem nie takim, jak w bajce, gdzie bohaterka wiedzie super życie z księciem), któremu tylko wydaje się rozkazy, co ma zrobić.

Zresztą mnie interesuje jeszcze jedno: rozliczenie Niemiec za zniszczenie Polski i grabież dzieł sztuki przez ojczyznę Angeli Merkel podczas II wojny światowej. Na to czekam, myślę zresztą, że nie tylko ja, co przy panu Trzaskowskim stałoby się nierealne i moglibyśmy o tym zapomnieć na amen❗


I na koniec przysłowiowa „wisienka na torcie”: obojętnie, kto 12 lipca 2020 roku zostanie Prezydentem RP wojna polsko-polska będzie trwać. W najlepsze, tak jeszcze dodam. Przynajmniej przez 3 lata do następnych wyborów parlamentarnych. 




Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi