Porządek w kraju musi być

Ok. teraz o innych, wyjątkowo nie polskich i nie włoskich sprawach, tylko tym, co dzieje się w Stanach Zjednoczonych. Przede wszystkim chciałabym, żeby było jasne: nie jestem i nigdy nie byłam rasistką, jednak porządek w państwie musi być❗ Nie ważne, czy mówimy o Polsce, USA, Kolumbii, Japonii, czy każdym innym miejscu w świecie❗ Ład i dyscyplina są podstawą ludzkiej egzystencji❗



zdj. PAP



25 maja w USA (dokładnie w Minneapolis) zabito człowieka - George'a Floyda. Zmarł podczas aresztowania za domniemaną próbę zapłacenia fałszywym banknotem 20-dolarowym. Zaginął z ręki policjanta. W zatrzymaniu uczestniczyło jeszcze 3 innych funkcjonariuszy. Floyd będący nieuzbrojony mówił, że nie może oddychać. Jak wykazała sekcja zwłok bezpośrednią przyczynę śmierci stanowił atak serca wywołany duszeniem, przyciskaniem szyi oraz kręgosłupa kolanami. Odpowiedzialny za to policjant został oskarżony o zabójstwo. Grozi mu 40 lat pozbawienia wolności. Pozostałych obecnych przy zatrzymaniu zwolniono z pracy oraz wydano nakazy aresztowania pod zarzutami: pomocy oraz nakłaniania do morderstwa.

Całe zajście nagrali przechodnie smartfonami wrzucając je następnie do mediów społecznościowych.

Sam Floyd należy zaznaczyć, że w przeszłości miał zatargi z prawem, przebywał też w więzieniu. Po odbyciu 5-letniego wyroku za napad z użyciem broni postanowił jednak zmienić swoje życie. Zaangażował się w działanie na rzecz lokalnej społeczności i wspólnoty kościelnej, a w 2017 roku media społecznościowe obiegło nagranie, na którym potępiał przemoc z użyciem broni. Niedawno z powodu pandemii COVID-19 stracił pracę. Jego śmierć wywołała potężną falę protestów w USA w kilkudziesięciu miastach (słyszałam o 140 w 21 stanach), w tym w Waszyngtonie przed Białym Domem. Dla wielu Amerykanów zabicie Floyda nie stanowiło „incydentu”. W opinii sporej liczby ludzi tragedię spowodowało przyzwolenie na „przesadną agresję policji szczególnie wobec osób czarnoskórych”.

Ja mówię: policjant zabił człowieka❗ Tak człowieka, gdyż nie ma dla mnie znaczenia jego kolor skóry i ten, kto dopuścił się zbrodni powinien ponieść surowe konsekwencje! Jednak nic oraz nikt nie usprawiedliwia bandyterki, a oglądając sporą większość zdjęć widziałam właśnie to❗ Niszczenie mienia publicznego, palenie samochodów, okradanie sklepów i zwykły wandalizm❗❗❗ Już teraz straty są liczone w milionach dolarów. Są starcia z policją oraz ofiary śmiertelne, po obu stronach. Tysiące zatrzymanych i Gwardia Narodowa na ulicach.

Wydarzenia skomentował i komentuje świat, a w stosunku do USA płyną zarzuty m.in. o rasizm, a Chiny mówią wprost o „hipokryzji” władz kraju. 

Prezydent Donald Trump potępił działania wykorzystujących demonstracje do własnych celów. Wszczynających niepokoje społeczne oskarżył o znieważenie pamięci Floyda. Prokurator generalny USA William Barr mówi, że prowodyrami są anarchistyczne i skrajnie lewicowe grupy.

Prezydent Trump ogłosił, iż Stany Zjednoczone uznają Antifę za organizację terrorystyczną.



Zdj. www.RadioZet.pl



Mowa o organizacji, której członkowie uważają siebie za antyfaszystów sprzeciwiających się „skrajnej prawicy”. Działają, także w Polsce, a jest o nich głośno choćby w kolejne Święta 11 listopada i to raczej nie od pozytywnej strony.

W tym momencie jest jeszcze coś, co muszę napisać. Parę lat temu spędziłam pewien czas w Stanach. Będąc m.in. w Chicago chciałam zobaczyć, jak najwięcej (nie mówię wyłącznie o tzw. turystycznych miejscach). Jednym "z kierunków" była dzielnica murzyńska (sorry❗❗❗ toż to niepoprawność polityczna❗❗❗ Afroamerykanów❗). Pewnego dnia poprosiłam tatę, żeby mnie tam zawiózł. Niestety do "centrum" nie dotarliśmy. Tato powiedział, że mnie tam po prostu nie weźmie. Byliśmy w tej "lepszej" części, ale i w niej usłyszałam, że jak chcę zrobić jakieś zdjęcia to mam wykonać je przez okno, bo się nie zatrzymamy, bym mogła wysiąść z samochodu. Nie twierdzę oczywiście, że wszyscy Afroamerykanie są tacy, ale miałam porównanie np. z dzielnicą chińską, czy hinduską. Jak dla mnie to niebo, a ziemia. Tak, jak było przed domami i zabudowaniami w afroamerykańskiej woła, jak to się mówi, o pomstę do nieba. Nikt mi nie powie, że, aby zrobić porządek koło domu potrzebne są Bóg wie, jak wielkie pieniądze! Wystarczą przede wszystkim chęci do posprzątania i np. kosz na śmieci, czy zwyczajne wycięcie krzaków, a podwórko już wygląda inaczej❗ Puszka farby to też nie majątek. To pierwsze z brzegu przykłady, jak żyją owe osoby.


P.s. 

Dzisiejszej nocy mieliśmy obserwować częściowe zaćmienie Księżyca. Dokładnie rozpocząć się miało wczoraj o godzinie 19.25, przy czym wschód naszego naturalnego satelity rozpoczął się o 20.54. Maksymalna faza nastąpiła o 21.25, a koniec o 23.04.

Niestety z zaćmienia zdjęć brak. Niestety po raz kolejny, gdy mamy okazję obserwować coś ciekawego zazwyczaj psuje to pogoda❗

Później pozostała do obserwacji wyłącznie Pełnia Księżyca zwana: Truskawkową, Miodową lub Różową. Na to już pozwoliły chmury...





zdj. Anna Hudyka


Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi