2023 - moje subiektywne podsumowanie

Już za niecałą dobę (a niektórzy sporo wcześniej, ponieważ pierwszymi świętującymi🍾 nadejście Nowego, 2024, Roku będą mieszkańcy Kiribati, państwa na Oceanie Spokojnym. Stanie się to, gdy w Polsce 31 grudnia wybije godzina 11:00.) kilka godzin pożegnamy 2023 rok

Moja subiektywna jego ocena, którą postaram się dokonać chronologicznie. Sprawy, wydarzenia będące istotnymi, ciekawszymi w przeciągu mijających 12 miesięcy.


Styczeń:

Prezydentem Republiki Czeskiej zostaje pan Petr Pavel. Osobiście cieszy mnie ten fakt, zwłaszcza poprzez stosunek do Rosji i wywołanej przez nią wojny w Ukrainie 23/24.02.2022.

W tej samej kwestii ukłon w stronę Bułgarii – premiera pana Kiriła Petkowa oraz ministra finansów pana Assena Wasiliewa.

Dumna z Polski i z mojego prezydenta pana Andrzeja Dudy: Ukraina: brawo Polska!!!


Luty:

Prezydent USA pan Joe Biden w Kijowie 👏👍. Człowiek bez którego Brukselskie „elity” od dwóch lat błądziłyby niczym małe dzieci w ciemnym, zamglonym lesie🤬 (inna sprawa, że śmiem twierdzić, iż prezydentem USA był Donald Trump nie byłoby wojny Rosji w Ukrainie).

Następnie Polska centrum nawet nie Europy, gdyż świata👍👏. W Rosji natomiast kanalia Putin swoim przemówieniem usypia alkoholika Miedwiediewa.

Szczegóły TUTAJ

Tragiczne, przerażające trzęsienie ziemi w Turcji i w Syrii kosztujące życie ponad 60 (prawie 70) tysięcy ludzi…😥🙏 Straty materialne😥 Mówi się o ponad 150 mld dolarów.


Marzec:

Putin oficjalnie zbrodniarzem wojennym.👍👏

Film "Io" bez Oscara, ale i tak ZWYCIĘZCA❗❗❗👏👍


Kwiecień:

Kolejna rocznica zbrodni dokonanej przez moskiewskie „elity”. Tak zbrodnia, gdyż to, co stało się w elektrowni atomowej w Czarnobylu wydarzyło się tylko i wyłącznie dzięki choremu ego nieobliczalnych rosyjskich dygnitarzy🤬🤬🤬. Obecna Rosja naprawdę niczym nie różni się od ZSRR🤬🤬🤬tamtego zbrodniczego, barbarzyńskiego tworu❗❗❗🤬🤬🤬 Stanowi jego wierny klon

Brazylijski prezydent Luiz Inácio Lula da Silva, znany jako Lula nie chce aresztować zbrodniarza Putina.🤬

Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zelenski w Polsce.


Maj:

RPA wzbogaca listę hańby.👎👎👎


Czerwiec:

Jeden zbrodniarz jedzie na Moskwę, nagle zmienia zdanie, a drugi bandyta już niedługo daje mu „rozgrzeszenie”🤣

Na pewno nie można pominąć odejścia z naszego świata włoskiego polityka Silvio Berlusconiego.😥


Lipiec:

Światowe Dni Młodzieży, które tym razem odbywały się w Portugalii.

Niestety, kolejny raz zawiodłam się na papieżu Franciszku😥😡. W dalszym ciągu zabrakło tego, co być powinno głośno przez niego powiedziane (już dawno, bo prawie 2 lata temu❗) – zwłaszcza młodym ludziom podczas tego szczególnego spotkania.

O czym mówię❓

Wyraźne, kategoryczne stwierdzenie wyrażające ocenę wydarzenia, którego drugą rocznicę za kilka tygodni będziemy przeżywać – wojna w Ukrainie wywołana przez barbarzyńcę/zbrodniarza/terrorystę i sponsora tego zbrodniczego procederu w jednym/ tyrana Putina piastującego urząd prezydenta Rosji (klona ZSRR, o czym, także pisałam niejednokrotnie)🤬🤬🤬. Godny następca Hitlera i Stalina właśnie zapowiedział już start na kolejną kadencję (dlaczego nie wyróżnię tego "wydarzenia"❓ Ponieważ nikt normalny - nawet w miarę - i cokolwiek orientujący się w tym, co dzieje się wokół nas, nie spodziewał się czegokolwiek innego. Żadna niespodzianka❗). Bardzo przykre, że papież Franciszek w dalszym ciągu milczy🤬.  


Światowe Dni Młodzieży - Portugalia 2023


Zresztą o moim rozczarowaniu nim napisałam, także niecały rok temu, kiedy 31/12.2022 zmarł papież Benedykt XVI.😥


Pożegnanie Benedykta XVI i kolejne rozczarowanie papieżem Franciszkiem

Kiedyś zadałam prowokacyjne pytanie, czy Jorge Mario Bergoglio jest papieżem Putina❓🤔🤬

Wczoraj kremlowski bandyta przesłał życzenia noworoczne szefom państw i rządów. Z Europy otrzymali je: premier Węgier Viktor Orban, prezydent Serbii Aleksandar Vucic oraz papież Franciszek

Ukraina ciąg dalszy: odpowiedź na pytanie dlaczego, z jakich powodów, zwycięzcą konferencji NATO w Wilnie został prezydent Turcji pan Recep Tayyip Erdoğan

Pokazał, jak w "gra się" w politykę


Sierpień:

Teraz coś za, co nie tyle muszę, co chcę pochwalić Francję😊❗👍👏

Aby była „równowaga w przyrodzie” były prezydent Francji Nicolas Sarkozy kolejny raz zaprezentował światu swój tupet i arogancję (zresztą za obecną sytuację w Europie – i to na całej linii – jest odpowiedzialny właśnie on, gdyż po prostu nie chciał płacić zaciągniętych przez siebie i na swoją kampanię wyborczą długów).🤬


Październik:

To, co powiedziałam już dawno: cywilizowany (ten w miarę normalny) świat powinien w końcu zrobić porządek w Iranie❗ Zbrodnie kolejnych szaleńców, zbrodniarzy! Niestety, również te tak zwane feministki z barbarzyństwem wobec kobiet zafundowanym im przez irańskich katów rządzących tym kiedyś normalnym państwem jakoś nie walczą.

Kolejny raz temat Ukrainy:

Tym razem wybory parlamentarne w Słowacji.

Słowacja - Ukraina: „Houston, mamy problem”

Wybucha też kolejna wojna – Izrael, Ziemia Święta, trwająca po dziś dzień, kosztująca życie dziesiątek tysięcy tych najmniej – a w zasadzie wcale – winnych🤬😥🙏

Unicestwimy siebie sami

 

Listopad:

Kolejne spotkanie światowych „elit” wykazujących swą najgłębszą troskę o naszą planetę i nas samych🤣🤣🤣.

COP28, czyli kolejne spotkanie towarzyskie "elit"

Tu też następny raz wspomnę o Ukrainie. Tym razem kilka słów o Niemcach, którzy jak napisałam niejednokrotnie – na Berlinie w dużym stopniu spoczywa odpowiedzialność za wojnę🤬.

Nie mogę, także nie wspomnieć kilku słów o Niderlandach (jak bardzo dobre pamiętamy to jest do jeszcze niedawna Holandia) i tamtejszych wyborach parlamentarnych będących czkawką, a zarazem kacem dla „elit” brukselskich.


Grudzień:

Nowy prezydent Argentyny – pan Javier Gerardo Milei (w niedalekiej przyszłości poświęcę temu politykowi więcej miejsca).

Na sam koniec Polska:

Powrót Tuska i radość w Brukseli, Berlinie i Białorusi


Jedna z gwiazd rządu Tuska


W mijającym roku, także wielokrotnie zastanawiała mnie kwestia: czy można byłoby użyć bomby atomowej, gdyby mogła dać wielu ludziom, a w zasadzie światu ratunek❓🤔


Bez określenie daty: obłuda Grety Thunberg i jej wiernych fanów 🤬


Ile dla Rosjan znaczy życie (ludzi i przyrody) 🤬


Dodajmy do powyższego „koktajlu”: jeden z wielu tegorocznych przykładów, że w Rosji rządzą wyłącznie świry (w tym ostatni, powyższy link stanowi jeden z tego dowodów). Oraz takie Peace & Love po rosyjsku . Kremlowska bezgraniczna miłość do pokoju i święty Putin.🤬

Przyjemniejszy temat (a przynajmniej pierwsza sprawa) dotycząca sportu:

Leo Messi - król nie zdetronizowany 👍👏😊


Druga związane ze światem sportu, o której wspomnę – i „wyróżnię” – szacowny MKOl zhańbił się całkowicie. 🤬👎


Nie mogę, także nie napisać o przynajmniej, dla mnie bardzo ważnej sprawie związanej z moim ukochanym Krakowem.😊

Jak zawsze wybierając się na „powitanie lata” do tej byłej stolicy Polski (jak już pisałam kiedyś staram się rozpocząć cieplejszy okres roku właśnie wycieczką do Krakowa. Ja nazywam to moim prywatnym powitaniem lata chociaż jestem często w Krakowie jeszcze wiosną, gdyż – również o tym pisałam – nie lubię wycieczek zimą i te stanowią naprawdę wyjątek❗) sprawdzam w Internecie, czy jest coś nowego, miejsce, które mnie zainteresuje, a jakiego jeszcze nie widziałam.

Tak, właśnie stało się i w tym roku. Okazały się najsłodszymi (przynajmniej dla mnie😊❗)❗❗ Skradły moje serce💗❗❗❗❗ Oto one:

Najsłodsze i pełne niesamowitego uroku miejsce w Krakowie!!!


Kraków - kolejna porcja serca i Mruczące Słodkości z ulicy Karmelickiej!


Gdzie królują Króliki. Drugie najsłodsze miejsce w Krakowie!


Przyznam się, iż pierwsze z nich musiały mnie ująć, gdyż to być może potencjalni kuzyni mojego Mruczka😸💗💛💚💙🧡 ❗

Chociaż z drugiej strony uchatki💗🧡💙💚💛🐇🐇🐇 mają odkąd sięgnę pamięcią również specjalne miejsce w moim serduszku, gdyż pamiętam, jak hodowała je moja babcia, ja nie raz i nie dwa zrywałam dla nich zieloną trawę.



zdj. Anna Hudyka

Komentarze

  1. Paso de nuevo, estimada amiga, para desearte un feliz y próspero 2024, y a disfrutar de la vida que como tu bien dices son muchos los peligros que nos acechan, y el tiempo vuela.
    Un fuerte abrazo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My good friend, on the occasion of the New, 2024, Year I wish you and your loved ones the warmest wishes!
      I wish you health, happiness, joy and fulfilment of all your dreams and God's Blessings!!!! And a lot of good from people!
      Manuel, best wishes to you, your family and your loved ones!!!

      Usuń
  2. Bom dia. Quero agradecer pelo seu carinho e amizade, desejo um Feliz Ano Novo com muita paz e saúde, minha querida amiga Anna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Luiz!
      I thank you that you found me!
      My good friend, I wish you, your family and your loved ones a blessed New, 2024, Year!!! May this year bring health, goodness, joy, love and peace.
      Luiz much good to all of us!
      I greet you from Poland - we have 9 degrees of warmth at the moment and the sun was out all day!!!!!

      Usuń
  3. Bom dia de terça-feira. Boa continuação de Ano Novo, com muita paz e saúde, minha querida amiga Anna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I thank you my good friend!!!
      Luiz, I hope that my wishes for you and your loved ones you received?

      Usuń
  4. Bardzo ciekawe i szczegółowe podsumowanie. Wszystkiego Najlepszego życzę w Nowym Roku 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Martyna!
      Dziękuję Ci, że czytasz mojego bloga! Dzięki też za komentarz i oczywiście życzenia!!! Ja Tobie również życzę wszystkiego, co najlepsze!!!
      Pozdrawiam!!!

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Hello Rajani, my friend!
      I thank you. I'm glad that you like my blog :) I read your blog also read. You write very wise texts!
      I greet you (from unfortunately snowy and frosty) Poland!!!

      Usuń
  6. Ten rok do łatwych nie należał i to dla całego świata... Przeraża mnie obecna sytuacja polityczna i szaleniec, który najwyraźniej ostrzy zęby na kolejne tereny. W XXI wieku takie rzeczy nie powinny się dziać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj!
      Dziękuję Ci za wejście na mojego bloga i komentarz.
      Tak, miniony rok niestety, nie był dobry. Wprost przeciwnie i z przykrością to mówię, że ten obecny również do miłych i radosnych raczej należał nie będzie.
      Napisałaś, że przeraża Cię to, co teraz dzieje się dzięki zbrodniarzowi Putinowi i jego poplecznikom. Nie napiszę, że chorym psychicznie, bo nie chcę naprawdę chorym ludziom ubliżyć zrównując z nimi kreaturę Putina.
      Przyznam Ci się szczerze, że ja najbardziej odkąd zaczęła się wojna bałam się o elektrownie atomowe. Kiedy Rosjanie po raz pierwszy ostrzelali elektrownię w Zaporożu i wybuchł pożar byłam przerażona. Nie spałam do samego rana, kiedy nadeszły komunikaty, że pożar został ugaszony i nie ma zagrożenia radioaktywnego. Nigdy nie zapomnę tamtej nocy, gdy w ręce trzymałam tablet, a przede mną włączony laptop i patrzyłam na informacje w kilku miejscach. Następny każdy dzień (przez dłuższy zresztą czas) rozpoczynałam pytaniem do mojego taty (tato zawsze wcześniej wstaje niż ja), czy w Zaporożu wszystko jest ok. i czy elektrownie nie wybuchły.
      Nigdy Rosji nie wybaczę tego narażenia życia ostrzeliwując ten obiekt jądrowy (pomijam, że nie zapomnę nigdy, przenigdy zła wyrządzonego przez nich Polsce i zbrodniczy twór ZSRR, którego wierną kopią, klonem jest dzisiejsza Rosja!).
      Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę miłego czwartku!

      Usuń

Prześlij komentarz

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi