Pożegnanie Benedykta XVI i kolejne rozczarowanie papieżem Franciszkiem

3 dni temu, czwartek 5/01, odbył się pogrzeb emerytowanego papieża Benedykta XVI.

Zgodnie z wolą Josepha Ratzingera trumnę z jego ciałem złożono w grobie w Grotach Watykańskich, gdzie w latach 2005-2011 był pochowany Jan Paweł II (a wcześniej był też grób papieża Jana XXIII). 

Kolejny raz rozczarowała postawa papieża Franciszka.😡






Nie zawsze zgadzałam się z nim, ale szanowałam. I nie tylko. Pamiętam swój entuzjazm🤩, jak wieczorem 13.03.2013 roku ogłoszono, iż to właśnie on – skromny, pokorny Jezuita Jorge Mario Bergoglio z Argentyny został nowym papieżem. Biskupem Rzymu, który zasiądzie na Tronie Piotrowym w Mieście na Siedmiu Wzgórzach. Zadałam wtedy całkiem poważnie i nie bezpodstawnie niepokojące mnie pytanie: czy przed nami niedługo kolejne konklawe❓

Może się myliłam, źle odczytałam słowa oraz gesty uważając, że jest właściwym człowiekiem na właściwym miejscu w odpowiednim czasie, ale zresztą nawet imię Franciszek wybrał na cześć świętego Franciszka z Asyżu. Trzymałam mocno kciuki kibicując mu. Może wtedy słyszałam to, co chciałam usłyszeć❓  Widziałam to, co chciałam zobaczyć❓🤔

Nowy papież pochodzi z innego świata. Pierwszy biskup Rzymu spoza Europy. Jego ojczyzna to Ameryka Południowa, cześć naszego globu nazywana zazwyczaj „biednym południem”. Inna kultura, prawdziwa, autentyczna wiara widoczna w tamtych społeczeństwach – żywa, żywiołowa, odmienne podejście do życia, niż Europy oraz w USA. I jeszcze te pierwsze słowa papieża „skończył się karnawał”.

Naprawdę wierzyłam, że ten człowiek coś zmieni, coś na lepsze. Obudzi nas z ogarniających nas letargu, stagnacji. Światowe Dni Młodzieży w Polsce (26–31 lipca 2016 rok), w Brazylii (23–28 lipca 2013 roku Rio de Janeiro) i w Panamie (22−27 stycznia 2019, mój artykuł opublikowany w Australii) - młodzi nie są przyszłością, ale Bożym teraz”papież Franciszek. I jeszcze TO.

Nie zapomnę Panamy, co mówi. Łzy, (do których absolutnie nie wstydzę się przyznać❗) gdy to jakże ważne wydarzenie się kończyło. Smutek, iż papież chce dobrze dla nas, dla świata, jednak nie ma na to szans – władza wraz z pieniądzem nigdy nie pozwolą❗🤬 Jakże żałowałam, że nie dane mi było w nich uczestniczyć.

Moja refleksja o Panamie po 2 latach (tekst opublikowany w Australii).

Zarazem szczęście, gdy Światowe Dni Młodzieży odbywały się w Polsce i jak w mojej Dąbrowie Tarnowskiej wyglądały do nich przygotowania. Goszcząca młodzież z Francji, nasz wspólny festyn, na którym: modliliśmy się, śpiewaliśmy, a nawet tańczyliśmy❗ Wspaniałe❗🤩

I jeszcze troska papieża o środowisko naturalne, bo prawdą jest: Ziemia stanowi nasz wspólny dom, jedyny, który rzeczywiście mamy❗ Mówię to nie jako zagorzały ekolog, szalejąca na tym punkcie osoba.

Nie kłamie on też mówiąc, co dzisiaj nami rządzi – chciwość, pieniądz wraz z władzą krytykując również blichtr współczesnego świata.

Niestety, w tym roku stało się coś, czego nie jestem w stanie zrozumieć. Nie znam odpowiedzi na pytanie „dlaczego?” Naprawdę nie rozumiem tego, co robi, mówi – a raczej nie mówi – papież Franciszek. Nie sądziłam, że moje słowa będą takimi, ale patrząc na kwestie polityczne – zwłaszcza związane z nikczemną, podłą agresją (23/24 lutego 2022 roku) Putina i Rosji na wolną, niepodległą Ukrainę – wolałabym, żeby papieżem był Jan Paweł II lub Benedykt XVI. Jestem zdania, iż obaj postępowaliby inaczej.



Charakterystyczna mgła i czarne ptaki



Mówiąc o Janie Pawle II można wiele zarzucić jego pontyfikatowi, jednak w kwestiach politycznych nie bał się nawet wobec najpodlejszych dyktatorów i stojąc obok nich mówić, co myśli o ich postępowaniuNazywał prawdę po imieniu

Przypominam chociażby dwa fakty

Pierwszy: to przy jego potężnym udziale, prezydenta USA Ronalda Regana i brytyjskiej premier Margaret Thatcher zakończył swój żywot bandycki twór ZSRR❗ To nie żaden Wałęsa, który sam siebie uważa za zbawcę Europy i świata – najważniejszymi graczami tamtych wydarzeń była Powyższa Trójka❗❗❗

Drugie: wojna w Rwandzie (1994 rok. W krwawej  wojnie między plemionami Hutu i Tutsi w ciągu około 100 dni, od 6/04 do lipca, według różnych szacunków zabitych zostało od 800 tysiąca do 1 mln 200 tysiąca ludzi. Wydarzenia te nazywają niektórzy drugim Holocaustem.). Tragiczne ludobójstwo, zbrodnie wojenne. Ok. można wymieć nazwisko polskiego duchownego arcybiskupa Henryka Hosera – i ja też to robię TUTAJ, ale, gdy na forum ONZ (tej żałosnej organizacji, bo taką jest, jest bandą pasożytów, co ukazuje nawet obecnie w kwestii wojny w Ukrainie i agresji Rosji na to wolne, niepodległe państwo❗🤬) tygodniami, gdy każdego dnia od maczet ginęły tysiące ludzi – w tym kobiety i dzieci – trwały kłótnie, czy to już można nazwać ludobójstwem i zbrodniami wojennymi, czy też nie, to nie kto inny, tylko papież Jan Paweł II głośno je nimi nazwał❗ Zrobili to nie tylko jako głowa Kościoła Katolickiego, ale, także jako przywódca państwa

Pomijam szereg innych pozytywnych wydarzeń, na które potężny wpływ wywarł polski papież. Jan Paweł II był tym otwierającym Kościół Katolicki na świat, odsztywnił relacje, połączył niejedne dłonie w pokoju oraz dał wiele nadziei... Niestety, ale jego pamięć się dyskredytuje, a podatni i nie za mądrzy ludzie się temu poddają.

Ani Jan Paweł II, ani Benedykt XVI na pewno też nazistki po jej śmierci w zamachu nie nazwaliby „biedną dziewczyną”❗😡🤬

Mówiąc o tym, co mówi, nie mówi, robi papież Franciszek nie znajduję zrozumienia❗🤬🤔 Uważam, iż swoim postępowaniem stracił wiele, bardzo dużo, co zyskał poprzez sprawowany przez siebie pontyfikat. Może w kwestii Ukrainy, jak twierdzi sporo osób, wie więcej niż my❓ Ok. na pewno wie więcej i nie oszukujmy się, ale informacje przekazywane nam przez media są wyłącznie określonym procentem, jednak nic nie usprawiedliwia pewnych postaw❗ Dla mnie też nie istnieje tak zwana „poprawność polityczna”❗😡 Sprawy, wydarzenia, ludzi nazywa się po imieniu. Mówi się wprost❗ Zwłaszcza oczekuję tego od głowy Kościoła katolickiego, kościoła liczącego 1,3 miliardy wiernych❗

Rozczarowała też postawa po śmierci papieża Benedykta XVI🤬. Zwyczajnie, tak po ludzku uważam, że się nie postępuje. Rozumiem, papież emeryt Benedykt XVI był człowiekiem skromnym, sam mówił o sobie „skromny pracownik w Winnicy Pańskiej”, jak również wchodząc na konklawe modlił się, by to nową głową Kościoła Katolickiego nie został wybrany on, po abdykacji chciał usunąć się w cień. Zdaję sobie sprawę, iż Watykan nie był przygotowany na abdykację Benedykta XVI, sytuację, że jest dwóch papieży – urzędujący i emeryt – ale brak ogłoszenia żałoby w Watykanie, większego odniesienia się papieża Franciszka podczas Mszy żałobnej do swojego poprzednika. Jestem zdania, iż, także to on powinien poinformować świat o śmierci papieża emeryta.

Kardynał Ratzinger był za swojego życia bardzo doceniany, awansowany na najwyższe stopnie w hierarchii Kościoła Katolickiego, przewodniczył najważniejszej kongregacji watykańskiej, najwyżej ceniony przez poprzedniego Jana Pawła II, a zarazem jego bardzo bliski współpracownik, ceniony za umysł teologiczno-filozoficzny, wszechstronną wiedzę, pracowitość, sumienność w pełnieniu służby i to jego wskazał Jan Paweł II jako najlepszego kandydata na swojego następcę.



Prezydent Polski Andrzej Duda jako jedyny oddał hołd papieżowi Benedykowi XVI uklękając  

Komentarze

  1. Questo Papa è strano.Buona domenica.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pope Francis really amazes... Olga I wish you a good start of the week!

      Usuń

Prześlij komentarz

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi