Do cholery: czemu cisza mediów? Dlaczego mówi o tym tylko red. Piotr Nisztor???

Kilkukrotnie pisałam o fabryce froterowania osocza krwi, strategicznym projekcie niestety byłego już Ministra Zdrowia Pana prof. Łukasza Szumowskiego.

Powiem szczerze, że 18 sierpnia, a nawet wcześniej, gdy coraz częściej padały pogłoski o dymisji profesora z piastowanego w rządzie stanowiska zastanawiałam się nad tą sprawą: czy ewentualny następca będzie chciał zadanie kontynuować

Obawiałam się, gdyż nie jest to łatwe – wprost przeciwnie i wymaga przede wszystkim: siły, determinacji i ...odwagi. A może właśnie tego ostatniego najbardziej❓

Dlaczego tak piszę❓

Ponieważ, jak zauważałam niejednokrotnie (a okazało, że nie tylko ja z czego się cieszę, choć może to niezbyt ładne słowa/stan, jednakże w tym przypadku istotnym jest dla mnie fakt, iż najprawdopodobniej nie tworzę żądnych teorii spiskowych – wprost przeciwnie – z wielką łatwością dostrzegłam to, czego wielu nie chce❗❗❗) wiodącą w nim rolę odgrywa potężna machina firm farmaceutycznym z powiązanymi z nimi innymi ludźmi. Pajęczyna z masą wściekłych wałęsaków brazylijskich.

Dlatego też bardzo ucieszył mnie wczorajszy tweet Pana Redaktora Piotra Nisztora, którego screen pozwolę sobie teraz zamieścić.




W każdym razie priorytetowy projekt byłego Ministra Zdrowia będzie kontynuowany. 

I chwała Bogu❗❗❗

Cały czas jednak zastanawia mnie w tej sprawie jedna kwestia.

Krótko:

Uważam, że Profesor Szumowski na stanowisku MZ było najlepszym, co mogło się nam przytrafić i nie wyobrażam sobie innej osoby na jego miejscu w obecnych realiach. Polska naprawdę pokazała, iż radzimy sobie dużo lepiej niż Europa Zachodnia i najbogatsze państwa na naszym globie. Będę powtarzać, jak mantrę: powodzenie w walce z chińską zarazą było możliwie dzięki mądrej i skutecznej postawie ministra Szumowskiego i paru innych osób z rządu.

Wtedy też, raz za razem, z coraz większą siłą zaczęły następować brutalne i zajadłe ataki na profesora. Zauważyłam to, chyba, jak każdy.

Wiele osób ich powodem widziało sytuację polityczną – powiem w skrócie: sprawa wyborów prezydenckich.

Inni dodawali, także: zazdrość z sukcesu osiągniętego przez tego człowieka w walce z pandemią. Niespodziewana i niespodziewanie wysoka popularność w społeczeństwie, pojawiające się głosy, iż gdyby wystartował w wyborach prezydenckich, to bez najmniejszego problemu zostałby Prezydentem RP.

Ja jednak już wtedy widziałam w tym COŚ JESZCZE – pojawienie się informacji o projekcie fabryki froterowania osocza.

Właśnie to stanowi dla mnie wielkie zaskoczenie: dlaczego tak niewiele uwagi temu tematowi poświęciły/poświęcają media❓❓❓

Uderzenie w firmy farmaceutyczne i ich potężny biznes (biznesy). Pamiętam doskonale (chociaż byłam wtedy dzieckiem), iż podobna fabryka miała powstać ponad 20 lat temu, gdy Prezydentem RP był Aleksander Kwaśniewski. Tak się nie stało, wybuchła potężna afera, w którą zamieszane były najważniejsze osoby w Polsce. 

Sprawa nie jest tak naprawdę wyjaśniona po dzień dzisiejszy.

Dla mnie nie stanowiło najmniejszego problemu połączyć w jedną całość, dlaczego wokół ówczesnego ministra zdrowia (Szumowskiego) wytworzona została tak „nie ciekawa” sytuacja. Coraz brutalniejsze ataki na niego oraz jego najbliższych, łącznie z groźbami śmierci. Dodatkowo coraz mocniejszy hejt, cały czas było/jest wyłącznie gorzej. Zresztą tak jest po dziś dzień.

Od razu skojarzyłam to z projektem fabryki, iż on jest głównym, podstawowym powodem.

Pamiętam, jak usiadłam przy komputerze i z ciekawości wpisywałam w wyszukiwarce w Google różne frazy typu: „hejt”, „osocze”, „Łukasz Szumowski”. 

Tak, właśnie sposób trafiłam na wpisy na Twitterze na ten temat oraz tekst w „Gazecie Polskiej” Pana Redaktora Piotra Nisztora.

Zastanawia mnie jednak jedno – przyznam, że często o tym myślę: dlaczego oprócz Pana Redaktora absolutnie nikt (przynajmniej ja nie trafiłam, a przyznaję sprawdzam to, co kilka dni) nie poruszył tego tematu❓❓❓

Nie rozumiem, gdyż uważam, iż nie trzeba być geniuszem, by powiązać owe sprawy❗❗❗

Zresztą firmy farmaceutyczne po ujawnieniu informacji o projekcie fabryki (miał on klauzulę tajności, co jest niezmiernie rzadkim przypadkiem, jeśli chodzi o MZ) już mają do Polski żale i pretensje.

Powtarzam: dlaczego media po dziś dzień o tym milczą❓❓❓

Natomiast dzień w dzień pojawia się multum tak naprawdę nieistotnych informacji, gdzie przy próbie ich przekazu dziennikarze dwoją się i troją, by zainteresować kogokolwiek!

To, co napisałam powyżej – oraz słowa Pana Redaktora Nisztora – mówimy o czymś stanowiącym wielki „hot news” i prawdziwą bombę❗

Skąd, więc ta cholerna cisza❗❓❗❓❗❓


Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć, bo, jak dla mnie wyjaśnienie nie istnieje❗❗❗ Równocześnie jako absolwentka dziennikarstwa uważam, że ukazanie prawdy jest psim obowiązkiem ludzi mediów❗❗❗


I bardzo fajna wiadomość!

Hejt za osocze?

Groźby wobec ministra Szumowskiego... A jednak osocze???

"SZUMOWSKI kontra koncerny farmaceutyczne" - Gazeta Polska, p. Piotr Nisztor 

Czy tak przerażająca jest cena fabryki osocza???



zdj. Wałęsak brazylijski www.pl.wikipedia.org

Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi