Co tym razem powie Donald Trump??? Mam niemałą satysfakcję...


Kilka dni temu, w ubiegłym tygodniu, ogłoszono oficjalnie, że prezydent USA Donald Trump wraz z małżonką Melanią ponownie odwiedzą nasz kraj. Wizyta trwać będzie od 31 sierpnia do 2 września. 1 września Pańswo Trumpowie wezmą udział w oficjalnych uroczystościach upamiętniajacych 80. rocznicę rozpoczęcia II wojny światowej w Warszawie.

Cóż...

Jestem niezmiernie ciekawa przemówienia, jakie tym razem wygłosi prezydent Stanów Zjednoczonych. Doskonale pamiętam jego poprzednie – to z 6 lipca 2017 r. na placu Krasińskich w Warszawie. Po dziś dzień mam wrażenie, że niektórzy zadawali sobie wtedy pytanie, dlaczego Donald Trump tak bardzo przypomina naszą historię❓ Dlaczego tyle czasu poświęca tematowi Powstania warszawskiego❓

Odpowiem: przemówienie było transmitowane w całości na żywo zarówno do krajów europejskich, jak i do Stanów Zjednoczonych. Stanowiło hołd złożony powstańcom na oczach milionów ludzi na Zachodzie. Gro spośród tych drugich być może po raz pierwszy miało możliwość usłyszeć zadziwiające fakty z historii Starego Kontynentu i naszej pierwszoplanowej w nich roli. Dlatego było historycznym wydarzeniem dla Polaków.

Bardzo się też cieszę się, że padły również wtedy pewne słowa nazywające prawdę po imieniu i szczerze mówiąc czekałam na coś takiego. O czym mówię❓ Prezydent Donald Trump powiedział głośno, kto był agresorem, a kto ofiarą.

Szkoda tylko, że akurat o tym milczały media.

Mam niemałą satysfakcję, że jako nieliczna z tego grona zauważyłam – lub chciałam usłyszeć i zauważyć.

Inni dziennikarze zbyli je solidarnie milczeniem.




zdj. Tygodnik Powszechny 

Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi