Dobra decyzja Ministra Zdrowia!

Po wczorajszej wędrówce pomiędzy gwiazdami na firmamencie czas powrócić na Ziemię, gdzie w dniu dzisiejszym liczba zarażonych chińską zarazą z Wuhan przekroczyła 8 920 548 osób. Tych, którzy walkę o życie przegrało to 709 266. Obecnie na świecie trwają badania nad 138 szczepionkami.

Uzmysłówmy sobie i weźmy do serc: średnio, co 15 sekund umiera osoba zakażona koronawirusem, co godzinę 247 chorych, a w ciągu doby prawie 5 tys. 900.

W wielu krajach, na całym globie, odnotowuje się rekordowe dzienne wzrosty zarażeń. Nawet tam, gdzie wydawało się, iż sytuację opanowana.

Jak powiedział Tedros Adhanom Ghebreyesus – szef WHO, a według mnie współodpowiedzialny za obecną sytuację: „To kryzys zdrowotny, który zdarza się raz na 100 lat, a którego skutki będą odczuwalne przez dziesięciolecia".

Owy „dżentelmen” ostrzega, także przed następstwami pandemii określając je mianem katastrofalnych.

Nie zapominajmy, że obecnie szalejąca zaraza, to nie tylko chorzy i zmarli. Mówimy również o zrujnowanych gospodarkach wielu państw (zwłaszcza najbiedniejszych), potężnym bezrobociu, w pewnym sensie zniszczeniu pokolenia ludzi młodych. Do tego dochodzą w niektórych regionach głód i problemy służby zdrowia - brak lekarzy, personelu, nawet miejsc w szpitalach, a najgorsze ma - według prognoz WHO - dopiero nadejdzie jesienią. Cały czas docierają do nas informacje o przyspieszeniu pandemii.

To, co napisałam powyżej dotyczy całego świata. Nie wymieniem konkretnych państw.



Mówiąc o Polsce w dalszym ciągu utrzymują się wyższe liczby. Dlatego też – i żeby było jasne: nie jestem złośliwa – ale z wielkim zadowoleniem przyjęłam wczorajszą informację o zaostrzeniu regulacji pozwalających na m.in. nie obsługiwanie w sklepach klientów nie noszących maseczek.

To jedna z proponowanych zmian.

I bardzo dobrze❗ 

Dlaczego❓ 

Odsyłam do tego, co napisałam w sobotę Brawa i gratulacje za to dla Pana Ministra Zdrowia❗ 

Po za tym za przeproszeniem, ale diabli mnie biorą widząc bezmyślność Polaków wypoczywających nad morzem, w górach czy w innych miejscach mających daleko gdzieś obecną sytuację i zasady wprowadzone nie dla widzi mi się Ministra Szumowskiego, rządu, innych osób, ale dobra i bezpieczeństwa nas wszystkich❗

Przyznam szczerze, że właśnie na takie słowa Pana profesora Łukasza Szumowskiego czekałam, zwłaszcza po tym, czego byłam świadkiem w sobotę (o czym pisałam) oraz 2 dni temu (w poniedziałek), gdy będąc na zakupach widziałam na rynku i okolicznych ulicach sporo ludzi – jakieś 80 % bez zasłoniętych ust i nosa❗ Tym razem na szczęści pracujący w sklepach przestrzegali obostrzeń.


zdj. https://www.portalsamorzadowy.pl/edukacja/lukasz-szumowski-2-wrzesnia-pierwszym-dniem-normalnej-nauki-w-szkolach,203835.html

Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi