Nie jestem poprawna politycznie. Przyszłość: and Nobel Peace Prize goes to Matteo Salvini!


Powiem tak:

Po pierwsze: cieszę się, że w sprawie tegorocznego laureata Pokojowej Nagrody Nobla moja intuicja pomyliła się i nie przyznano go osobom (lub organizacjom), które przewidywałam, że zostaną nagrodzone uwzględniając obecnie obowiązującą „poprawność polityczną”.

Po drugie: tegorocznego laureata – premiera Etiopii p. Abiy Ahmeda Ali nie znałam wcześniej i nigdy o nim nie słyszałam.

Pan Abiy Ahmed Ali został wyróżniony za działania na rzecz pokoju Etiopii z Erytreą. Oba państwa w lipcu 2018 r. wznowiły oficjalne stosunki dyplomatyczne po wielu latach konfliktu, w tym wojnie o przebieg granic toczącej się w latach 1998-2000. Pan A. A. Ali jest premierem Etiopii od kwietnia 2018 r.

Swą decyzję Norweski Komitet Noblowski uzasadnił następująco:

Przyznanie Pokojowej Nagrody Nobla dla pana Abiy Ahmeda Ali: to wyraz uznania jego zasług na rzecz pokoju, jedności i współpracy w kraju i regionie (…) Odkąd Abiy Ahmed objął polityczne przywództwo w kwietniu 2018 roku, z pokoju, wybaczenia i pojednania uczynił kluczowe elementy polityki realizowanej przez swój rząd (…) uwolnienie z więzień dziesiątek tysięcy więźniów politycznych, ogłosił amnestię dla mediów i partii politycznych oskarżonych na mocy ustawy antyterrorystycznej, aby mogły one powrócić z uchodźstwa i pokojowo włączyć się w życie publiczne, a także poszerzył przestrzeń działania partii politycznych, przyczynił się do pojednania między rywalizującymi grupami, w tym między grupami wyznaniowymi, oraz utworzył komisję pokoju i pojednania”.

Po trzecie: dalej jestem zdania, że przyznawana od 1901 r. Pokojowa Nagroda Nobla tak naprawdę już dawno nie ma żadnego znaczenia oraz jest warta dokładnie tyle, ile czek do niej dołączony. Jednak, gdyby to, jakże zaszczytne kiedyś wyróżnienie rzeczywiście nim było (a że mimo wszystko jestem idealistką chcę wierzyć, że tak się stanie i oby, jak najszybciej❗) chciałabym żeby otrzymał je europejski polityk, piastujący do niedawna urząd wicepremiera Włoch, a zarazem Ministra Spraw Wewnętrznych Włoskiej Republiki – Pan Matteo Salvini. Człowiek ten mimo stwarzanych mu problemów (w tym w swoim rządzie) miał odwagę walczyć z mafią przemycającą ludzi doprowadzając tym samym do potwornej śmierci wielu z nich!

I to jest moje uzasadnienie.


P.S. 
Wiem, że sporo osób skrytykuje mnie (na pewno będą i tacy, którzy stwierdzą, że brakuje mi człowieczeństwa), inni powiedzą, że to zbyt kontrowersyjna osoba, a kolejni, że „poprawność polityczna...”.



Zdj. https://www.christies.com

Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi