Kiedy jesteś naprawdę dumna ze swojego prezydenta!

Wtedy 13.04 (2022) naprawdę czułam się dumna z tego, że jestem Polką, a moim prezydentem pan Andrzej Duda. Widząc wtedy zdjęcia z Kijowa byłam szczerze zadowolona, moja radość prawdziwa – w żaden sposób nie udawana! ❗😊






Dumna z bycia Polską! Polski Prezydent w Kijowie


Podobnie wczoraj. Autentyczne zadowolenie, gdy jakąś dobę temu przeczytałam w Internecie o ponownej wizycie Prezydenta RP w Kijowie i za kilka godzin jego wystąpieniu w Radzie Najwyższej Ukrainy.






Informację tę dopiero w nocy przekazała na Twitterze Kancelaria Prezydenta, gdyż najważniejsze było zachować względy bezpieczeństwa.

Byłam, jestem dumna ze swojego Prezydenta za prezentowaną przez niego postawę wobec Ukrainy i autentycznie okazywaną troskę o naszych sąsiadów. Pomoc temu brutalnie, z zimną krwią napadniętemu przez kremlowskiego bandytę 89 dni temu wolnemu, suwerennemu, niepodległemu państwu❗🤬





Byłam, także naprawdę bardzo zadowolona, cieszyłam się czytając w niedawno przeczytanej książce będącej biografią prezydenta Wołodymyra Zelenskiego jego słowa o Polsce i Prezydencie RP, gdzie zaznacza, iż już 24 lutego, godzinę po pierwszym ostrzale Kijowa prezydent Andrzej Duda zadzwonił do niego ze słowami wsparcia: „Kiedy jest ktoś, kto cię bije zaciekle jak bestia, ważne jest, aby mieć wtedy kogoś, kto ci pomoże. Oda pomocną dłoń, kiedy stopa wroga stanie w twoim domu. Rankiem 24 lutego nie miałem wątpliwości, kto to będzie. Kto mi powie: 'Bracie, twój naród nie zostanie sam z wrogiem'. I tak się stało. I jestem za to wdzięczny. Polscy bracia i siostry są z nami. W ciągu 16 dni tej wojny ukraińska duma i polski honor, ukraińska uwaga i polska szczerość w pomaganiu nam pozwalają mi teraz wypowiedzieć bardzo ważne słowa: między naszymi narodami panuje prawdziwy pokój. Pokój między krewnymi”zauważayjąc przy tym: „W 2019 roku, kiedy zostałem prezydentem, wydawało się, że trzeba nam przejść z Polską długą drogę. W naszych wzajemnych relacjach panował chłód. Chciałem szybko przejść tę drogę od chłodu do ciepła. I tak się stało. Bo wiedziałem, jakimi jesteśmy narodami. Że Polacy i Ukraińcy są rodziną”.

Słowa te padły 11 marca w wystąpieniu on line w polskim Sejmie RP.






Prezydent Zelenski podkreśla też, że kiedy przyjeżdżał na koncertu do Polski, nigdy nie spotkał się z prorosyjskimi prowokacjami. Jak mówi obecnie w czasie wojny relacje z Polską jeszcze się zacieśniły.

Może komuś się to podobać lub nie, można się ze mną, także zgodzić lub nie, ale jestem zdania, iż w obecnej sytuacji, w której się znaleźliśmy, jest Europa (można również „zaryzykować” stwierdzenie, iż cały nasz świat), bo nie tylko sama Ukraina, to Polska ma jednego z najlepszych przywódców, prawdziwych polityków.






Jak dla mnie niezaprzeczalnie Prezydent Andrzej Duda okazał się być politykiem większego formatu, niż ci mający się za nich, za tak zwane „elity” zachodnie (o których co myślę napisałam jasno i wyraźnie w ostatnich postach). To one, gdyby nie Stany Zjednoczone i prezydent tego państwa pan Joe Biden po dziś dzień błądziłyby niczym dzieci we mgle nocą w lesie❗🤬

Co powiedział Prezydent Andrzej Duda w Kijowie w ukraińskim parlamencie

Między innymi:

Wolny świat ma dziś twarz Ukrainy!” 

"Nikt nie może złamać naszej jedności”.

Polska wspiera i będzie wspierać Ukrainę. Nie spocznę, dopóki Ukraina nie stanie się członkiem UE w pełnym tego słowa znaczeniu (…) Dziękuję Wam za to, że bronicie Europy przed najazdem barbarzyństwa i nowego rosyjskiego imperializmu, że pokazujecie tyranom ich miejsce, że udowodniliście, że duch wolnego narodu jest silniejszy. Dziękuję za to z całego serca. Pokazałaś Ukraino, że jesteś - jak mówi twój hymn - kozackiego rodu. Jesteście wielcy”.

Tylko Ukraina ma prawo decydować o swojej przyszłości. Nic o Tobie (Ukraino) bez Ciebie!”

To ostatnie w odróżnieniu od tego, czego pragnie prezydent Francji Emmanuel Macron, Włoch Silvio Berlusconi i kanclerz Niemiec Olaf Scholz.


video: Prezydent RP Andrzej Duda w Radzie Najwyższej


Podczas, gdy polski prezydent przemawiał kolejny raz Kijów otrzymał „pozdrowienia/całusy” z Kremla. Wojsko rosyjskie wystrzeliło szereg pocisków w stronę ukraińskiej stolicy.

Wczorajsze orędzie wygłoszone przez polskiego prezydenta w Radzie Najwyższej było pierwszym jako przywódcy obcego państwa od wybuchu wojny, bestialskiego najazdu Rosji – Putina i jego pachołków nową 23/24 lutego. Jest też ewenementem, gdyż miało miejsce w niedzielę.


video: Konferencja prasowa prezydenci A. Duda i W. Zelenski


W tym, co piszę nie wolno mi zarzucić hipokryzji wraz z brakiem znajomości historii, ponieważ ją znam. Jestem jednak zdania, że właśnie ona zachodzi na naszych oczach i to o niej będą się uczyły w szkołach przyszłe pokolenia. Ukraina dzisiaj walczy, przelewa krew, jest niszczona, rujnowana za nas, by zatrzymać Rosjęnieodrodny i absolutnie nic nie różniący się twór od ZSRR w jego imperialnych mrzonkach i o wiele zbyt nadętym ego – w jej chorych, szalonych urojeniach o powrocie na mapy polityczne świata jako imperium otoczone swoimi koloniami. Obecne wydarzenia stanowić będą najnowsze dzieje Europy i Europejczyków, które mam szczerą nadzieję, realnie zmienią naszą rzeczywistość, a winy nie pozostaną bez kary❗ Rosja będąca tak naprawdę kolejnym wcieleniem🤬, reinkarnacją ZSRR🤬, dostanie solidną lekcję i nauczkę od demokratycznego, normalnego, cywilizowanego świata❗❗❗




zdj. Twitter Prezydent RP Andrzej Duda


Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi