"Inkwizycja" odroczona. I Małgorzata Kidawa-Błońska.


Może porównanie inkwizycji, a raczej jej sądu, do obecnej walki politycznej toczonej przeciwko Senatorowi Matteo Salviniemu nie jest idealne, ale widzę w tym jakieś podobieństwo. Dzisiejsze głosowanie Junty nad wnioskiem o pozbawienie polityka immunitetu w związku ze sprawą zatrzymania statku hiszpańskiej organizacji pozarządowej Open Arms ponownie powstrzymał koronawirus.

Tutaj też moje specyficzne odniesienie: „kwarantanna Junty”.

To już po raz drugi, kiedy w tym przypadku koronawirus postawił na swoim. Najpierw głosowanie, które miało się odbyć 26 lutego przełożono właśnie na dzisiaj, a obecnie na 24 marca. Teoretycznie, gdyż teraz wszystko zależy od COVID19 i możliwe jest dalsze odroczenie terminu.

Senator kilka dni temu powtórzył wypowiadane wielokrotnie wcześniej słowa: „Jestem dumny, że broniłem swojej ojczyzny - i mojego ludu”.

Ale w tym momencie przychodzi mi na myśl jeszcze jedno porównanie – i co ciekawe... związane z Polską

Tak, dokładnie z moim krajem.

Wprawdzie tutaj chodzi o przekop Mierzei Wiślanej. Dzięki projektowi Elbląg uzyska dogodny dostęp do portu, a Polska do Zalewu Wiślanego z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej. Pamiętajmy, że nasi sąsiedzi w ostatnich latach kilka razy zamykali cieśninę dla naszych statków.

Jedna z obecnych kandydatów na Urząd Prezydenta RP – pani Małgorzata Kidawa-Błońska w ubiegłym roku wypowiedziała słynne już: „Skoro natura nie zrobiła tego przekopu, to wydaje mi się, że to nie ma sensu. Gdyby natura chciała, żeby tam był przekop Mierzei, to by był”.

W przypadku Pana Salviniego mogę sparafrazować te słowa w następujący sposób: „Skoro natura nie pozwoliła na głosowanie Junty, to wydaje mi się, że nie ma takiego sensu. Gdyby natura chciała to głosowanie nad odebraniem immunitetu by było”.

Cóż, jakby nie patrzeć to zarówno: Mierzeja, wirusy i inne drobnoustroje stanowią część natury, tak jak i człowiek – my wszyscy❗

Zdj. Twitter Matteo Salvini

Zdj. https://www.onet.pl/film/richard-gere-goscil-w-polskim-sejmie/qnz6fht,ddf42670


Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi