Na litość boską nie róbcie z ludzi idiotów!!!

Kilka dni temu, a dokładnie 19 kwietnia, mogliśmy obserwować pełnię Różowego Księżyca
Nazwę naszego naturalnego satelity, Srebrnego Globu, w tym miesiącu zawdzięczamy Indianom zamieszkującym północnoamerykański kontynent, którzy wzięli ją od wcześnie zakwitających, dzikich kwiatów mających właśnie tą barwę. W innych kulturach nosiła nazwy: Pełni Kiełkującej Trawy, Jajecznej lub Rybiej.

Jednak dziś nie do końca o tym, chociaż poniżej zamieszczę zrobione przeze mnie jej zdjęcia. Chcę zwrócić uwagę na coś innego.

W miniony piątek pomimo przygotowań do wielkanocnych świąt znalazłam chwilę wolnego czasu, żeby przejrzeć w Internecie wiadomości. Niestety miałam pecha, bo przeczytałam, co napisała jakaś osoba z Onetu. Zresztą trudno było nie zauważyć, gdyż tytuł informacji widniał na głównej stronie.

O czym mówię – poniżej screen – ktoś zapowiadający Różową Pełnię napisał – pozwolę sobie zacytować: „Niezwykłe zjawisko już dziś na niebie!”, a po kliknięciu na link tekst zaczyna się następująco „niecodzienne zjawisko...”.

Tak, właśnie. Ja rozumiem, że nagłówek i pierwsze słowa mają za zadanie zachęcić do przeczytania newsa. Naprawdę wiem to doskonale, bo i o tym uczyłam się studiując dziennikarstwo, ale na litość Boską nie róbmy z ludzi głupków i idiotów❗🤬 W kwietniu pełnia Księżyca jest co roku, rok rocznie jest też nazywana Różową, a inne pełnie są standardowo po jednej w każdym miesiącu, więc to żadne „niezwykłe” czy „niecodzienne” zjawisko❗ Wyjątkiem jest wyłącznie tzw. Niebieski Księżyc, jak nazywamy rzadkie zjawisko, gdy występują dwie pełnie w miesiącu.












Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi