Błagam korzystajmy z mózgu - po to go mamy!!! Czasem myślę, czy zwierzęta nie mają więcej rozumu...


Powiem szczerze: jestem przerażona! Poraża mnie mentalność naszego społeczeństwa, a przynajmniej pewnej jego części. Opowiem o czymś, co spotkało mnie w dniu wczorajszym. To dowód, że komentarze w Internecie piszą nie tylko osoby: nudzące się, nie mające w żadnej sprawie nic do powiedzenia, nie obeznane w danym temacie czy chcące po prostu w jakiś sposób - choćby ten najbardziej „dziwny” zaistnieć w sieci „dokopując” komuś lub coś ośmieszając.

Będąc na zakupach spotkałam się ze znajomą. To ktoś wykształcony i w żadnym razie nie głupi. Oczywiście zaczęłyśmy rozmawiać o pożarze katedry Noter Dame. Osoba ta wyraziła głęboki smutek dodając, że oglądając telewizyjne relacje miała łzy w oczach. Oczywiście zgodziłam się z nią, bo to naprawdę niepowetowana strata dla całego świata, nie tylko katolickiego, lecz wszystkich myślących i zdających sobie sprawę z tego, co się stało.

Do tego momentu nasze myśli były zbieżne – ich rozejście nastąpiło w chwili, gdy usłyszałam, kto ponosi winę za pożar – to... Francja stając się: krajem laickim, wpuszczając emigrantów, pozwalając mieszkać tak wielu Muzułmanom. Oczywiście dowiedziałam się, także, że to znak, gdyż w świątyni przechowywano najcenniejsze dla chrześcijaństwa relikwie Męki Pańskiej. No i oczywiście stało się to podczas Wielkiego Tygodnia poprzedzającego ukrzyżowanie Chrystusa. Osoba ta, również całkiem serio bierze też pod uwagę, że tragiczny wypadek katedry nie był przypadkowym, gdyż zapewne istnieją plany wykupu placu przez jakiegoś szejka, który wbuduje tam pałac. Ciekawe w tym przypadku jest i to, iż usłyszałam o moim poniedziałkowym poście - bardzo się spodobał oraz użyłam mądrych i wyważonych słów - a ja właśnie podsumowałam w nim takie komentarze, jak znajomej!

Cóż tego nie da się skomentować. Przynajmniej na trzeźwo, ja jednak chyba i będąc pod wpływem alkoholu nie wiedziałabym, co powiedzieć. Napisałam wiele razy, ostatnio wczoraj, że u ludzi najbardziej drażni mnie głupota, więc zamilkłam nie chcąc mówić nic, czego później bym żałowała.

Czasem naprawdę milczenie jest złotem, ale słuchanie takich i podobnych komentarzy boli. W tym przypadku niemniej niż widok płonącej Noter Dame jednego z największych i bezcennych dzieł architektury. Gdzie w tym wszystkim miejsce na jakieś współczucie? Refleksja, że spłonął jeden z najwspanialszych budynków świata. Ja uważam, że żal z tego powodu w równym stopniu dotyka wszystkich wrażliwych na piękno, niezależnie od ich wyznania i przekonań. Mam też stanowczo dość słuchania i czytania bredni - prawda jest taka, że to, co się stało jest nieszczęśliwym wypadkiem, jednak tylko, i aż tragicznym przypadkiem, a nie żadną karą za to, czy owo! Ludzie opamiętajcie się mamy XXI wiek, koniec jego drugiej dekady! W jakim my świecie żyjemy?! Rozum! Proszę o rozum i wykorzystanie mózgu, w który „zaopatrzyła” nas ewolucja!





Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi