Profanacja Grobu Pańskiego


Święta Wielkanocne to najważniejsze dni dla Chrześcijan w roku. W tym czasie najistotniejszym miejscem w każdym kościele jest Grób Pański, do którego wg religii w Wielki Piątek po męczeńskiej śmierci na krzyżu złożono ciało Jezusa Chrystusa i po trzech dniach zmartwychwstał. Parafie podejmują starania, żeby był jak najładniejszy, najelegantszy i po prostu odpowiedni. Przykre, że są księża niepotrafiący tego uszanować. Patrząc na zdjęcia zamieszczone pod pewnym artykułem w m.in. portalu Wirtualnej Polski, gdzie ja go przeczytałam w Wielką Sobotę zrobiło mi się po prostu: smutno, niedobrze, a zarazem ogarnęła mnie złość. Parafie p.w. św. Maksymiliana Kolbego w Płocku w woj. mazowieckim oraz w Jabłonnej. To, co w nich zrobiono delikatnie mówiąc jest bardzo nieładne, niestosowne oraz niesmaczne. Poniżej zamieszczę fotografię wraz z linkiem do wspominanej informacji.

Zresztą mój niesmak budzi, także umieszczanie na Grobie Pańskim: flag Polski, czy jakiegokolwiek innego kraju, jak też innych atrybutów i słów związanych z polityką oraz ubliżającym ludziom. Wszystkim osobom. W kościele nie ma na coś takiego miejsca. To było, jest i będzie zawsze moim zdaniem. To jawne świętokradztwo!

Księża katoliccy oczekują od społeczeństwa szacunku i poważania, a sami, co robią z tymi samymi ludźmi? Zwłaszcza w naszym kraju. Może najpierw niech kościół katolicki zacznie robić porządek w samym sobie, bo wymienię choćby kilka słów, których zabrakło wśród wymienionych: pedofilia, hipokryzja, chciwość, nieczystość, brak szacunku i tolerancji, pycha, parcie do władzy. Jeśli to zrobi to wtedy szuka grzechów i przewinień u innych. Obecnie nie ma do tego prawa. Najmniejszego!
W tym miejscu nasuwa mi się na myśl tylko jedno porównanie. Może zaskoczę, a część wręcz oburzę, ale takie jest właśnie moje zdanie.


39 Jeden ze złoczyńców, których [tam] powieszono, urągał Mu: «Czy Ty nie jesteś Mesjaszem? Wybaw więc siebie i nas». 40 Lecz drugi, karcąc go, rzekł: «Ty nawet Boga się nie boisz, chociaż tę samą karę ponosisz? 41 My przecież - sprawiedliwie, odbieramy bowiem słuszną karę za nasze uczynki, ale On nic złego nie uczynił». 42 I dodał: «Jezu, wspomnij na mnie, gdy przyjdziesz do swego królestwa». 43 Jezus mu odpowiedział: «Zaprawdę, powiadam ci: Dziś ze Mną będziesz w raju».


NOWY TESTAMENT
Ewangelia wg św. Łukasza


Słowami wypowiedzianymi przez ukrzyżowanego wraz z Chrystusem złoczyńcy do swego kompana „Ty nawet Boga się nie boisz” mogę określić postawę owych proboszczów wspomnianych parafii, jak też innych pozwalających na podobną profanację Grobu Pańskiego lub robiących to samemu.

Ponieważ uważam się za osobę w miarę taktowną nie chciałam poruszać tego tematu podczas świątecznych dni.


Grób Pański w Płocku




zdj. portal internetowy www.wp.pl

Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi