Jerzy Owsiak wstyd. Strzał w kolano. Strzał w WOŚP.

Zawsze, powtarzam zawsze, wspierałam Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy❗ Rok rocznie wrzucałam do puszki jakąś kwotę, zdarzało się, że brałam udział w aukcjach, a nawet przekazywałam coś na licytację.

Niestety, od teraz mam ochotę przestać❗

Dlaczego❓

Bo słowami, które pan Jerzy Owsiak napisał 2 dni temu na Facebooku niezmiernie bardzo mnie zawiódł. Zniszczył (przynajmniej u mnie) swój wizerunek budowany od lat.


Pełny post szefa WOŚP:


"Brońcie naszych łóżek

Kiedy wojewoda mazowiecki przekształcił 34 geriatryczne łóżka Szpitala Wolskiego w Warszawie na walkę z COVID-19 (https://www.facebook.com/jerzyowsiak/posts/3375363132542655), to z ogromnym żalem, ale staraliśmy się zrozumieć tę wyjątkową decyzję. Myśleliśmy, że to jednorazowe zdarzenie w obliczu rosnących potrzeb walki z pandemią. Dzisiaj otrzymaliśmy prośbę ze Szpitala Neuropsychiatrycznego w Lublinie czy oddział ten może na potrzeby walki z COVID-19 przeznaczyć swoje łóżka do innego szpitala w Lublinie. Wysłaliśmy odpowiedź, że kategorycznie nie wyrażamy zgody na takie działanie. W totalnej zapaści psychiatrii dziecięcej i młodzieżowej Fundacja

WOŚP zakupiła kilka miesięcy temu 798 łóżek dla 34 oddziałów w Polsce WOŚP. Uczyniliśmy pierwszy krok, aby tej zapaści spróbować przeciwdziałać. Proszę więc podejmować odpowiedzialne decyzje, aby w przypadku walki z pandemią odpowiednio planować zakupy sprzętu medycznego. Wszystkie łóżka są produkcji polskiej i można je kupić w polskich fabrykach. Tak jak obawiamy się, że jedyny oddział geriatryczny w Warszawie długo nie wróci do swojego pierwotnego działania tak wyjmowanie łóżek z oddziałów wyposażonych przez Orkiestrę nigdy już nie wrócą na swoje miejsce.

Przypominamy, że nasza Fundacja przekazała sprzęt medyczny i środki ochrony osobistej o wartości prawie 50 milionów (WOŚP) i nadal jest gotowa pomagać Polakom w tej walce, ale nie powinna na dzień dzisiejszy w podstawowych zadaniach zastępować państwa.

Pilnujcie naszych łóżek!





Nie przeczę: WOŚP wykonał kawał dobrej roboty, pomoc była również w walce z COVID-19 w początkowej fazie (czego absolutnie nikt nie kwestionuje❗), jednak ostatnie słowa p. Jerzego Owsiaka bardzo mi się nie spodobały❗❗❗

Odpowiem na nie głośno: panie Owsiak łóżka nie stanowią własności ani pana, ani pańskiej Fundacji – są nasze, całego społeczeństwa, Polaków i nie tylko, gdyż wszystkich wspierających organizowaną przez Pana akcję❗❗❗

W tym momencie logicznym wydaje mi się postawienie pytania: to w końcu pan przekazał te łóżka szpitalowi, czy nadal jest ich właścicielem, tylko powierzył placówce medycznej na przechowanie

Nie dać łóżek choćby ludzie umierali na COVID-19 pod płotem – właśnie w ten sposób można skwitować pańskie słowa.

Tylko ja przypominam - i powtarzam: to my poprzez wrzucenie mniejszej, czy większej sumy do puszki, licytując na aukcjach, biorąc udział w imprezach towarzyszących kolejnym finałom WOŚP, czy też w końcu będąc wolontariuszami – w tym te dzieci stojące na mrozie fundujemy je❗❗❗

Dzisiaj znaleźliśmy się – bo nie wyłącznie Polska, nawet nie Europa, gdyż cały świat w obliczu bezprecedensowej sytuacji❗ Jesteśmy w trakcie globalnej wojny „sprezentowanej” nam przez Chiny❗❗❗

W tej sytuacji (przynajmniej to jest moje zdanie❗) wszyscy powinniśmy mówić jednym głosem, wzajemnie pomagać dążąc do pokonania zarazy z Wuhan❗

Panie Jerzy na pewno są chorzy na SARS-CoV-2, którzy wspierali WOŚP, a teraz pan mówi, że łóżka im się nie należą❗ Po tych słowach wielu ludzi odwróci się od pana❗ 

I szczerze❓ 

Obiektywnie mówiąc będą mieli rację.

Po za tym tym tak myślę, że sprzęt przekazany przez pana Jerzego Owsiaka, to chyba już nie jego❓

Wydaje mi się, iż ludzie w służbie zdrowia lepiej wiedzą, gdzie owe łóżka są bardziej potrzebne. Fajnie, że pan Owsiak pomógł, ale niech nie zarządza służbą zdrowia z zewnątrz.

Zapytam również: czy, jak ja daję komuś coś, przekazuje prezent (tym bardziej zakupiony nie za swoje pieniądze, lecz ze zbiórek) to nadal stanowi to moją własność, czy obdarowanego❓❓❓

Jak dla mnie fundacja jest jedynie pośrednikiem.

Pan Jerzy Owsiak strzelił sobie sam w kolano. Ale, jak to się mówi: czasami w kryzysowych sytuacjach wychodzi, kim są naprawdę ci z tzw. świecznika. Dawałam pieniądze na konkretne cele, a teraz okazuje się, że to własność Owsiaka, czy wszystkie fajne akcje musimy obrzydzić❓


P.s. 1:

Panie Owsiak powiem, że i tak nie ma sprawiedliwości żadnej, gdyż podobnie, jak MZ kupiliście trefne maseczki, których WOŚP nikt nie: wypomina, szydzi, wyśmiewa, zarzuca popełnienia błędu, jak ma ma to miejsce notorycznie w stosunku do byłego MZ p. prof. Łukasza Szumowskiego.

Jesteście traktowani przez opozycję i sprzyjające jej media całkowicie ulgowo.


P.s. 2:

Starałam się skomentować wypowiedź pana Jerzego Owsiaka najspokojniej, jak potrafiłam.



grafika. Facrbook K. Owsiak

Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi