Żałosna kompromitacja dziennikarki TVN


Gdybym była złośliwa napisałabym, że dotychczas określenie hat trick rozumiałam jako strzelenie 3 bramek w meczu przez jednego zawodnika, ale właśnie dowiedziałam się, że… byłam w błędzie. Ewentualnie FIFA w ostatnim czasie diametralnie zmieniła to znaczenie, o czym jakoś dziwnie nie słyszałam… Dlaczego tak piszę? Ponieważ wieczorem przeczytałam, co na temat piątkowego spotkania Hiszpania-Portugalia i zdobywcy 3 goli Cristiano Ronaldo mówiła na wizji dziennikarka stacji TVN.

Cytat:

„Dwa z goli Cristiano Ronaldo to tzw. hat tricki - wygłosiła nie bez przekonania dziennikarka TVN24, wspominając na antenie spotkanie Portugalii z Hiszpanią. Potem dodała jeszcze, że jest on najstarszym piłkarzem, któremu udało się osiągnąć coś takiego.”

Nie wiem, czy się śmiać, czy płakać, bo dla mnie jest to zwyczajna kompromitacja, żeby nie użyć słowa żałosne.

Zawsze powtarzałam, że, gdy czegoś się nie wie to lepiej zamknąć usta i nie wypowiadać się albo wcześniej poprosić kogoś bardziej kompetentnego w danej kwestii, żeby mnie pouczył i dopiero wtedy zabierać głos. Chociaż w dzisiejszym czasie większość niezrozumiałych dla nas rzeczy możemy sprawdzić samodzielnie przy pomocy smartfona lub iPhone'a wchodząc nawet na popularną Wikipedię. Tak po ludzku współczuję tej Pani, ponieważ to, czym „zabłysnęła” będzie z nią związane już, jak to się mówi na „amen” wywołując śmiech i drwiny.

Rozumiem, że nie wszyscy muszą lubić i oglądać piłkę nożną, być fanem tego sportu, ale zabierając głos w danym temacie – a tym bardziej informując ludzi o jakiejś sprawie lub zdarzeniu powinno się być do niego przygotowanym i przyswoić sobie pewne kwestie z nim związane.



Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi