Dlaczego akurat ta Italia (lub, jak kto woli te Włochy)?!?!?!


Niektóre osoby interesuje, dlaczego na blogu poruszam właśnie takie, a nie inne tematy❓ Czemu sporo jest o świecie, od kilku miesięcy „uparłam się” przede wszystkim na Włochy, a najmniej o Polsce, gdzie przecież mieszkam❓

Odpowiadam: zakładając bloga powiedziałam sobie, że będę pisać o interesujących mnie sprawach – czyli przede wszystkim o polityce i historii. Ponadto wiedziałam, iż poruszając tematy polityczne chcę, żeby dotyczyły wydarzeń globalnych, jak to się mówi polityki tego większego kalibru. Oczywiście Polski też, jednak, wyłącznie, gdy będzie to coś dla mnie osobiście ważnego.

Dlaczego jeszcze o świecie

Chociażby, dlatego, że tak naprawdę w polskich mediach mówi się o tym sporo za mało. Niestety i wielka szkoda. Dla mnie tym większa, gdyż jestem osobą interesującą się wydarzeniami rozgrywającymi się na całym światem.

Obecnie jesteśmy w takiej sytuacji, że jeśli już koniecznie kogoś ciekawi, co ważnego stało się powiedzmy w jakimś kraju w Afryce lub w Ameryce Południowej owszem może znaleźć informacje, ale wymaga to trochę pracy, cierpliwości i wolnego czasu.

Najłatwiej oczywiście wpisać w wyszukiwarkę nazwę danego państwa i związane z nim słowa (oczywiście, jeśli wcześniej wiemy, że coś tam ważnego miało miejsce), jednakże tu znowu musimy szukać dalszych newsów. Mówię o przypadku, gdy chcemy się bardziej zagłębić w temat i poznać więcej szczegółów niż te pochodzące z oficjalnych komunikatów prasowych. No i najlepiej znać obcy język. Wprawdzie jest translator, jednak niestety on nigdy dosłownie w 100 % nam nie przetłumaczy. Sama pamiętam ile jakiś czas temu zajęło mi znalezienie dokładnych informacji o Republice Środkowoafrykańskiej. Ponadto jestem osobą, która, gdy o czymś napisze, a historia ta ma, że tak się wyrażę swój dalszy ciąg staram się, co jakiś czas powracać do tematu aktualizując go.

I jeszcze jedno: często w mediach nie ma czasu (lub miejsca) na dokładne wyjaśnienie odbiorcy wszystkiego, więc podając informacje „pewne szczegóły” omija się szerokim łukiem.

Niestety, ale w wielu wypadkach to one odgrywają zasadniczą rolę. Właśnie nie znając ich wyrabiamy sobie błędny pogląd na dany temat.

Pomijam, że często takie praktyki występują, gdyż są zwyczajnie „niewygodnymi” dla pewnych kręgów osób (nawet w innym kraju). Mamy też do czynienia z przeinaczaniem faktów, wprowadzania przez redaktorów ludzi w błąd, żeby nie powiedzieć okłamywania.

Właśnie o tym napisałam na blogu niedawno. Sprawa dotyczyła materiału o wydarzeniach we Włoszech i osoby senatora Matteo Salviniego pokazanego w jednej z polskich stacji telewizyjnych. „Pech chciał”, że akurat temat znałam bardzo dokładnie. W swoim tekście dogłębnie wszystko opisałam wytykając nierzetelność przedstawionej Widzom informacji.

I tu jest olbrzymi problem: ludzie często nie znają sytuacji w innych państwach, nie mają czasu na zagłębianie się z zagraniczną politykę, nie rozumieją pewnych spraw i wierzą w to, co zobaczą oraz usłyszą w mediach. To niestety olbrzymi błąd! Mówię, jako osoba, która ukończyła studia dziennikarskie❗

O tym, jak piszę wielkim uznaniem były słowa jednaj z osób, które przesłały mi wiadomość na Twittera. Przetłumaczona automatycznie zamieszczona poniżej.

A teraz odpowiem, dlaczego akurat „te Włochy”

Na moją decyzję składa się kilka czynników.

Po pierwsze: niestety – mówię to naprawdę z przykrością – nie mogę pisać o wszystkim. To zwyczajnie, po ludzku nie możliwe! Zbyt wiele ważnych rzeczy codziennie dzieje się na świecie, a ja założyłam sobie, że zazwyczaj każdy dzień poświęcę jednej sprawie lub osobie.
Po drugie: w tym, co dzieje się we Włoszech widzę podobieństwa do sytuacji w Polsce.
I kilka innych powodów, które wcale nie są najmniej istotne❗

Włochy to piękny, wspaniały kraj, i gdybym tylko miała możliwość chciałabym mieszkać właśnie tam❗ Cudowne urzekające widoki i wspaniały śródziemnomorski klimat. We Włoszech jest Wenecja uważna przeze mnie za najwspanialsze, najpiękniejsze miasto (a widziałam ich sporo) i urzekająca Oropa. Italia to piękna historia i wielcy władcy. To też Renesans ze swym powrotem do antyku, wspaniałe zabytki, dzieła sztuki i Ojczyzna takich ludzi, jak choćby Wielki Mistrz Leonardo da Vinci uważany przeze mnie za jednego z największych ludzi i najpotężniejszych umysłów, którzy kiedykolwiek żyli na naszym globie. To, także wspaniała muzyka, tradycja, Andrea Bocelli, Eros Ramazzotti i aktorzy Antonio Sabato Jr. i Kim Rossi Stuart. To, także książki, których akcja choć częściowo rozgrywa się w Italii. Oczywiście nie musi to być romans. 

Cóż... 

Ewentualnie może być przy okazji, wolę jednak połączenie: tajemnic, zagadek historii lub religii połączonych z teraźniejszością i wpływem na nią, szybką akcję i sensacja, a które miasto do tego nadaje się bardziej niż na przykład Rzym❓ Książka nie musi być też autorstwa Włocha, James Rollins to Brytyjczyk, a jest jednym z moich ulubionych pisarzy❗
Oczywiście, jak mogłoby być inaczej rolę odgrywa też piłka nożna❗ Włochy to AC Milan❗ Włoskimi piłkarzami, których plakaty wisiały u mnie w pokoju to na przykład: Paolo Maldini, Roberto Baggio i kilku innych dżentelmenów z boiska. Oczywiście, także pochodzący z Mediolanu Maurizio Margaglio – przystojniak z tafli lodowej 😀

Zaraz padną w moją stronę gromy, ale pamiętam mecz rozgrywany we Włoszech, a reprezentacja tego kraju była naszym przeciwnikiem w eliminacyjnym do Mistrzostw Świata. Trenerem był pan Antonii Piechniczek. Spotkanie mam nagrane na kasecie video (choć videa od lat nie mam), gdyż przegraliśmy wynikiem 3:0, a ja byłam wniebowzięta, bo bramki - 2 i 3 – strzelili właśnie Paolo Maldini i Roberto Baggio 😀

No i oczywiście włoskie jedzenie – nie będę oryginalna uwielbiana przeze mnie pizza i lazania, a jakby tego było mało najlepsze lody truskawkowe jadłam właśnie w Wiedniu i w Mediolanie, a w Rzymie pomarańczowe❗

W końcu Włochy to Pan Senator Matteo Salvini, który mam nadzieję zostanie, jak najszybciej premierem Włoskiej Republiki i wiele zmieni w otaczającym nas świecie – a przynajmniej w Europie – a przy okazji zajmie się Internetem❗

Pan Senator Salvini to Osoba, którą uważam za wielkiego i prawdziwego polityka, dobrego człowieka i wspaniałego tatę dla swoich Ukochanych Dzieci, a jako dziewczyna dodam, że, także przystojnego mężczyznę. To dzięki Niemu ponownie uwierzyłam, że polityk może stać się dla kogoś – zwłaszcza młodego człowieka – autorytetem. O Panu Salvinim pisałam wielokrotnie wcześniej, więc odsyłam do poprzednich tekstów. Nie chcę dzisiaj mówić o polityce, dlatego tylko dodam, że moim zdaniem Pan Senator został przez wiele osób oszukany, z każdej niemal strony rzucane są i były mu kłody pod nogi i sporo osób chce Go zniszczyć zarówno jako polityka oraz człowieka. Właśnie, dlatego pomijając podobne zdanie na wiele kwestii i szacunek jaki żywię do Niego, powiedziałam sobie, że będę stać po Jego stronie. Zdaję sobie sprawę, że niewiele mogę pomóc, ale zrobię, ile dam radę❗ A jestem osobą, która jak się za coś zabiera to angażuje się w to na maxa.

Dlatego właśnie między innymi Włochy!!!




Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi