Wenecja musi przetrwać!


Tak, jak napisałam kilka dni temu, uważam Wenecję za jedno z najpiękniejszych miast, które odwiedziłam (a widziałam ich całkiem sporo). Zakochałam się w niej od pierwszego wejrzenia i właśnie w tej perle Italii pozostawiłam część serca❗❗❗ To miejsce, gdzie człowiek ma wrażenie, że staje się częścią w jakiś sposób nierealnego świata łączącego pełną tajemnic i sekretów przeszłość z owoczesną teraźniejszością.

Właśnie kolejna fala wody wdarła się do Wenecji. Ta będąca już trzecią miała wysokość 150 centymetrów a jutro przewidywany poziom kolejnej ma osiągnąć 110. Dzisiaj zalane zostało 70 % historycznego centrum miasta.



Zdj. http://www.fpiec.pl/surprise/wenecja-pod-woda-turysci-jedza-pizze


Wtorkowy poziom wody – 187 centymetrów był najwyższym od ponad 50 lat. Bazylika św. Marka została zalana po raz szósty od ponad 1200 lat i jednocześnie czwarty w ciągu ostatnich 20.

Straty, jak słyszałam w jakimś medium przekroczyły kwotę 1 mld euro.

To, co się stało jest niewyobrażalną tragedią❗ Walka Wenecji z największą od ponad półwiecza wodą sprawia, że serce człowieka ściska ból. 😥 Miasto, miejsce, którego każdy centymetr kwadratowy jest dziedzictwem światowej kultury, zabytkiem najwyższej klasy. Uważam, że Wenecja musi zostać otoczona jakimś specjalnym programem pomocy! To miejsce, które poprzez swoją wyjątkowość i unikatowość w skali całego naszego globu oraz wszelkie inne walory: kulturowe, historyczne i artystyczne stanowi dziedzictwo nie tylko dla Włoch i przyszłych pokoleń Włochów, ba nie powiem nawet, że Europy, bo dla całego świata! To miejsce musi zostać uratowane, by w przyszłości kolejne pokolenia mogły zobaczyć je choć raz w życiu i poczuć jego wyjątkową, mityczną atmosferę❗



zdj. https://podroze.onet.pl/

Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi