Perła Włoch pod wodą :(


Post, także i dzisiaj poświęcę Italii, jednakże wyjątkowo nie będzie dotyczył polityki❗😀 Tym razem chodzi o – w mojej opinii jedno z najpiękniejszych miast świata, a miałam szczęście zobaczyć ich sporo – Wenecję.

Niestety Wenecja przeżywa właśnie dramatyczne chwile. Kolejny raz znalazła się pod wodą, ale sytuacja jest najgroźniejszą od ponad 50 lat 😥 Tegoroczny sezonowy przypływ osiągnął 190 cm. Zalane zostało 80 % miasta, a straty już sięgają setek milionów euro. Woda wdarła się między innymi do bazyliki św. Marka. Zniszczenia są gigantyczne. 
Politycy mówią wprost o katastrofie.



Zdj. http://ttg.com.pl/katastrofa-w-wenecji/



Tak, jak napisałam powyżej - uważam Wenecję za jedno z najpiękniejszych miast świata. Tym, co zaraz powiem na pewno zadziwię sporo osób, ale, gdybym miała możliwość wyboru, gdzie chciałabym mieszkać byłoby to właśnie tam❗ Przeżyć karnawał w Wenecji to, także moje wielkie marzenie.

Wenecja: wspaniałe miejsce pełne uroku pod każdym względem stanowiące w całości wielkie dzieło sztuki. Olbrzymia mozaika arcydzieł, gdzie każdy centymetr kwadratowy stanowi odrębny. Zabytek najwyższej klasy nazywany przeze mnie Perłą Włoch❗

Jedna z najważniejszych kolebek: historii, sztuki, kultury i wszelkiego rodzaju artyzmu. Urokliwa, pełna zabytków, mistyczna, przywołująca na każdym kroku czasy przeszłości, zamierzchłe tajemnice, a jednocześnie nowoczesne miasto, którego specyficzny klimat, urok zawładną mną całkowicie. Urzekająca atmosfera dla mnie w jakimś sensie, także magiczna.

I do tego te wspaniałe maski❗❗❗

Będąc w Wenecji zakochałam się w niej od pierwszego wejrzenia. Skradła moje serce natychmiast❗ Wbrew opiniom absolutnie nie czułam w niej żadnego niemiłego zapachu❗ Moje wspomnienia są diametralnie inne: uwielbiana przeze mnie słoneczna pogoda, ciepło, błękitne niebo i ten boski śródziemnomorski klimat, wyjątkowa architektura, artyści, widoki zapierające dech w piersiach. Powtarzam: w całości potężne arcydzieło sztuki, bo powiedzieć, że dzieło to za mało! Wszystko razem wzięte składające się na: niewyobrażalne piękno, dostojność, powagę, czar, tajemniczość, olbrzymią część historii świata – a przynajmniej Europy, potęga wiedzy, a gdy do tego dodać, że Wenecja była domem wielu najwybitniejszych umysłów to, czyż można marzyć o czymś jeszcze, by chcieć w tym miejscu przebywać❓

Wenecja miejsce, które musi przetrwać dla kolejnych pokoleń, aby mogły móc przybyć do niej choć raz, żeby zobaczyć i podziwiać jej skarby❗



Zdj. Wikipedia


Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi