Talibowie skazali kobiety na worki ziemniaczane馃が

Nawi膮zuj膮c do obecnych wydarze艅 w Afganistanie chc臋 odnie艣膰 si臋 kolejny raz do kwestii kobiet. Tym razem m贸wi膮c o ich „strojach”, w kt贸rych zmuszone s膮 egzystowa膰 (nie nazw臋 tego w 偶adnym wypadku 偶yciem❗).

Napisa艂am kiedy艣, 偶e nie jestem wojuj膮c膮 feministk膮 – powtarzam: cokolwiek to s艂owo oznacza, gdy偶 obserwuj膮c rzeczywisto艣膰 wok贸艂 nas nie bardzo wiem, co owe okre艣lenie nakazuje/zakazuje – w zasadzie m贸wi❓

Jedna definicja feminizmu przeczy drugiej, a tej z kolei wykluczaj膮c j膮 trzecia. I tak dalej...

Jestem normaln膮 na umy艣le osob膮, kobiet膮 i nie ma mojej zgody na obra偶anie oraz ubli偶anie innym kobietom ze wzgl臋du na nasz膮 p艂e膰❗❗❗

Dlatego nigdy w 偶yciu nie zgodzi艂abym si臋 ubra膰: burki, hid偶abu lub innej podobnej rzeczy b臋d膮cej symbolem zniewolenia kobiet❗馃が Sprowadzania jej do roli rzeczy, przedmiotu, o kt贸rym decyduje m臋偶czyzna – m贸wi膮c wprost do czarnego worka bez twarzy niemaj膮cego 偶adnych praw❗

Nie po to jestem kobiet膮 (z krwi i ko艣ci❗), aby to ukrywa膰❗

Nie chc臋 nikogo obrazi膰, jednak nie mog臋 u偶y膰 innego okre艣lenia – to, w co kazali si臋 ubiera膰 paniom i dziewcz臋tom obecnie rz膮dz膮cy Afganistanem barbarzy艅cy stanowi dla mnie mniej wi臋cej to, do czego dawniej zbiera艂o si臋 (a niekt贸rzy r贸wnie偶 i dzisiaj) ziemniaki – work贸w na nie❗❗❗

Jako kobieta NIGDY nie w艂o偶y艂abym na siebie czego艣 podobnego❗ Nie poni偶y艂abym si臋 w ten spos贸bBycie przedstawicielk膮 p艂ci pi臋knej stanowi dla mnie pow贸d do dumy

Oczywi艣cie s膮 miejsca, gdzie nale偶y ubra膰 si臋 odpowiednio. Nie posz艂abym np. do ko艣cio艂a w kr贸tkich spodenkach i bluzeczce na cieniutkich rami膮czkach, do opery czy teatru w zmi臋tym podkoszulku i dziurawych d偶insach, albo tak samo „wystrojona” za艂atwi膰 jak膮艣 spraw臋 urz臋dow膮, czy rozmow臋 kwalifikacyjn膮, jednak kolejny raz powtarzam: jestem kobiet膮 nie po to, by ukrywa膰 swoj膮 p艂e膰❗ Mam twarz oraz w艂osy, by si臋 nimi cieszy膰❗ Prawo radowa膰 si臋 swoj膮 kobieco艣ci膮, by膰 z niej dumn膮, pokaza膰 wymienione wcze艣niej atrybuty, a gdy b臋d臋 mia艂a ochot臋 ubra膰: mini, szorty, bikini albo str贸j k膮pielowy id膮c na basen, nad wod膮 lub opalaj膮c si臋

Jestem kobiet膮 i nie mia艂abym najmniejszego zamiaru tego ukrywa膰❗❗❗

I jeszcze taka „drobnostka”: tak „dziwnie” jako艣 si臋 sk艂ada, i偶 w Koranie jedna z pierwszych wzmianek o ochronie przyzwoito艣ci — koncepcja hid偶abu — jest skierowana nie do kobiet, a m臋偶czyzn, m贸wi膮c im, by „spuszczali spojrzenia” i byli czy艣ci.

Jak rz膮dz膮cy Afganistanem barbarzy艅cy nie mog膮 si臋 powstrzyma膰 od spogl膮dania na panie i dziewcz臋ta to mo偶e niech wychodz膮 ze swych dom贸w w opaskach na oczy, a nie krzywdz膮 je w imi臋 czego艣 wyimaginowanego, czy by膰 mo偶e, tak偶e podbudowania swojego chorego ego, 偶a艂osnych pr贸b dowarto艣ciowania si臋❗

Jednak nie oszukujmy si臋 – znaczn膮 rol臋 (jak nie najwa偶niejsz膮❗) odgrywaj膮 tutaj pieni膮dze oraz w艂adza, co jedno i drugie uzurpuj膮 sobie barbarzy艅cy wykorzystuj膮c do swoich perfidnych, zbrodniczych, niecnych cel贸w brak wykszta艂cenia (w znacznym stopniu❗) spo艂ecze艅stwa wraz ze strachem, boja藕ni膮 przed ich rz膮dami❗

I naprawd臋 moje powy偶sze s艂owa s膮 delikatnymi i 艂agodnymi, gdy偶 mam najszczersz膮 ochot臋 u偶ycia innych, niestety one nie nadawa艂oby si臋 na lektur臋. R贸wnie偶 ka艣cie talib贸w mog艂abym zaproponowa膰 inne, ca艂kiem wygodne rozwi膮zanie, co mog膮 zrobi膰 ze sob膮, je艣li, a偶 tak przeszkadza i przera偶膮 ich widok kobiety

Z pewnych wzgl臋d贸w mo偶na by by艂o uzna膰 je za ca艂kiem niez艂e rozwi膮zanie, a przynajmniej sprawiedliwsze. 


Beskidy. Konsternacja. 


Hid偶ab i burka? Nigdy!!!



zdj. Anna Hudyka


Komentarze

Skontaktuj si臋 ze mn膮!

Nazwa

E-mail *

Wiadomo艣膰 *

Archiwizuj

Poka偶 wi臋cej

S艂owa klucze

Poka偶 wi臋cej
Blogi