Sięgnijcie po "Świat Wiedzy"!


Dzisiaj będzie o czytaniu. Nie zamieszczę jednak recenzji kolejnej książki, lecz polecę pewien miesięcznik z gatunku popularno-naukowych.

Mówię o „Świecie wiedzy”, który na naszym rynku ukazuje się nieprzerwanie już od 8 lat. Jego pierwszy numer pojawił się w lipcu 2011 roku, czyli jakby na to nie patrzeć właśnie obchodzi „urodziny”😊

Jako, że jestem osobą interesującą się wieloma rzeczami m.in: historią, polityką, astronomią, przyrodą, różnymi nowinkami, mniej medycyną, ale także, religiami, kulturami trafił do mnie w 100 % ! Był prawdziwym strzałem w dziesiątkę.

Dodam, że do dziś „Świat Wiedzy” pozyskał „rodzinę”. Ukazują się: „Świat Wiedzy Historia” i „Świat Wiedzy Kosmos” - oba, co dwa miesiące, „Sekrety Medycyny” - kwartalnik oraz, co jakiś czas wydania specjalne. W tym roku zapoczątkowany został też nowy cykl - „Biblia Największe tajemnice”, którego właśnie drugi numer można nabyć i z tej okazji mój post o „familii” „Świata wiedzy”.

Tak, jak napisałam wcześniej jestem stałą czytelniczką wszystkich tych magazynów. Pochłaniam je jednym tchem, i jak to się potoczni mówi czytam „od deski do deski” - nawet wtedy, gdy jakiś temat nie należy do gatunku moich ulubionych.

Uważam, że artykuły zawarte w ww. czasopismach są bardzo interesujące i na wysokim poziomie. Zawierają wiele ciekawostek, o których: nie wiemy, w szkołach się o nich nie nauczymy, w mediach nie usłyszymy, a naprawdę warto je poznać!

Co równie ważne teksty są pisane łatwym i zrozumiałym dla każdego językiem. Trudne, nie raz bardzo skomplikowane sprawy specjaliści wyjaśniają w sposób, że nie trzeba być geniuszem w danej dziedzinie, żeby je zrozumieć. Dzięki temu trafiają zarówno do osób młodych rozbudzając ich ciekawość oraz chęć zdobywania wiedzy, jak i starszych posiadających jakąś większą ilość informacji.

Atut czasopism to, także perfekcyjnie zrobiona i dobrana do danego tematu grafika wraz z efektownymi ujęciami zdjęć. Dodatkowo cena nie jest wygórowana, myślę, że na ten wydatek może pozwolić sobie każdy.

Ponadto Redakcja Świata Wiedzy bardzo ściśle współpracuje z Czytelnikami. Często ci Drudzy przybliżają tematy, z których tworzący pismo korzystają.

Nadmienię, że było tak m.in. w moim przypadku. Opowiedziałam pewną bardzo mało znaną, także w moim regionie, historię związaną z II wojną światową i rolą jaką odegrała w niej moja rodzina. Mówi ona o ludziach niosących pomoc walczącej Warszawie i Armii Krajowej. Była to jednocześnie prośba o pomoc w celu nawiązania kontaktu z bliskimi osób zestrzelonego przez Niemców Liberatora, którego lotnikom udzielili pomocy i schronienia Państwo Hudykowie.




Świat Wiedzy zainteresował się tą sprawą, po czym zamieścił o niej informację. Powiem szczerze: wieść, że materiał zostanie opublikowany zaskoczyła mnie samą.

Tak, jak napisałam powyżej właśnie ukazał się drugi numer „Biblii Największych Tajemnic” i jestem po jego lekturze polecając gorąco innym. Można przeczytać m.in. o Świętym Graalu - temacie, który „wskrzesił” kilka lat temu Dan Brown w „Kodzie da Vinci” oraz największych i najsłynniejszych relikwiach chrześcijaństwa, jak również, czy w Starym Testamencie jest mowa o przybyszach z Kosmosu.




Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi