Gen. M. Hermaszewski i Ks. M. Heller - jedni z moich największych autorytetów!


Wczoraj minęło 50 lat od lądowania pierwszej misji załogowej na Księżyc. Niezapomniane słowa: „To mały krok dla człowieka, ale wielki skok dla ludzkości” - Neil Armstrong z załogi Apollo 11. Wraz z Buzzem Aldrinem pierwsi ludzie na Srebrnym Globie, Micheal Collins, który im towarzyszył, jednak jemu nie dane było stanąć na naszym naturalnym satelicie.

Tak, jak napisałam kiedyś: każdy z nas ma nie tyle ma prawo, ale powinien posiadać jakieś autorytety. Osoby będące ważnymi i wzorami w postępowaniu. Zresztą to dla mnie temat z gatunku „rzeka”. Wiele mogłabym o tym powiedzieć.

Niestety w dzisiejszym świecie tych prawdziwych autorytetów jest coraz mniej… Żałuję, że to nie tylko moje spostrzeżenie. Gwarantuję jednak, że ludzi mogących stać się dla nas ważnymi, wzorami i zasłużyć na szacunek możemy odnaleźć. Może nie znajdziemy ich na pierwszych stronach gazet, w Internecie, próżno też szukać w kolorowych magazynach czy w innych mediach, ale istnieją! Sama jestem tego przykładem.

Ponadto nie ma mojej zgody na narzucanie mi przez innych, jak to się mówi z góry, autorytetów. Nie mają prawa robić tego: ani media, ani politycy, ani żaden kościół, ani nauczyciele. Zresztą rolą tych ostatnich jest nauka nas myślenia, abyśmy sami mogli oceniać i wyciągać odpowiednie wnioski. W tym konkretnym przypadku kto ma być dla mnie wzorem i mam szanować. To moja prywatna sprawa❗

Każdy powinien mieć możliwość wyrobić sobie samodzielnie zdanie na dany temat, a w szkole być uczony w ten sposób: poznaję historię, fakty, powody, konsekwencje zdarzeń i na ich podstawie wyrabiam odpowiednie wnioski. Potępiam i gardzę narzucanym mi opinii „tego człowieka masz uważać za bohatera i autorytet na wieki”.

Bzdura❗

Tak, jak napisałam powyżej: każdy powinien poprzez własne przemyślenia - możliwe dzięki neuronom i synapsom - sam rozróżniać pewne rzeczy i oceniać. Wybór autorytetu to Twoja suwerenna decyzja nie podyktowana pod kogokolwiek naciskiem. Tylko niech jej dopełnieniem będzie jeden „drobiazg”: umiejętne uzasadnienie, bo nie wystarczy tylko wymienienie nazwiska i kropka.



zdj. www.wprost.pl


Właśnie z okazji wczorajszej, jakże ważnej rocznicy chcę powiedzieć, że dla mnie wielkimi Autorytetami są Pan Generał Mirosław Hermaszewski oraz Ks. Prof. Michał Heller. Spotkanie i rozmowa z tymi Osobami byłaby nie tylko spełnieniem moich jednych z najskrytszych marzeń, ale olbrzymi m zaszczytem.




zdj. www.pwsztar.edu.pl


Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi