Dla kogo tegoroczny pokojowy Nobel???


Zbliża się październik, kiedy poznamy tegorocznych laureatów Nagród Nobla. Jak wiadomo mnie najbardziej interesują te dotyczące: nauki, medycyny, a zwłaszcza pokoju. Co do tej ostatniej już w ubiegłych latach napisałam, że od pewnego czasu to, jakże przecież zaszczytne kiedyś wyróżnienie w zasadzie przestało mieć obecnie jakiekolwiek znaczenie. Pan Alfred Nobel widząc to, co z nim zrobiono przewraca się w grobie.


Jako, że jestem idealistką chce wierzyć, iż kiedyś Pokojowa Nagroda Nobla ponownie odzyska swój prestiż. Jest, także ktoś, w które ręce chciałabym, żeby wtedy trafiła. Niestety obserwując to, co dzieje się wokół nas jest to nierealne – a szkoda!

Cóż same nazwisko tej Osoby powoduje wściekłość na twarzach wielu europejskich (brukselskich) „polityków”. Zresztą mam cały czas nadzieję, że Ten Człowiek jeszcze pokaże kim im jest. I to niedługo.

W każdym razie niezmiernie ciekawi mnie, kto w tym roku zostanie jej laureatem.

Nie jestem w stanie personalnie wskazać osoby (lub organizacji), ale mam swoje przypuszczenia. Za miesiąc, po ogłoszeniu decyzji Norweskiego Komitetu Noblowskiego powiem, czy moje podejrzenia sprawdziły się. Dodam tylko, że patrząc na ostatnie wydarzenia ze sceny politycznej świata i naszego kontynentu wiele z nich potoczyło się tak, jak zakładałam. Nie znaczy to oczywiście, że było to zgodne z tym, co bym chciała. Mam, więc prawo sądzić, że po ogłoszeniu pokiwam wyłącznie głową i walnę pięścią w stół. 




Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi