"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej"

"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej".

Albert Einstein.

Autorem tych powyższych słów jest jeden z najznamienitszych umysłów ludzkości, pan Albert Einstein. W tym jednym, krótkim zdaniu ukazał prawdę o ludzkości🤬🤬. Stwierdził to, co niestety najlepiej nas obrazuje (a przynajmniej spory nas procent❗🤬). Definiuje coraz bardziej. Przykre, ale prawdziwe, gdyż wśród ludzi głupota wraz z bezmyślnością królują na każdym kroku, mając się znakomicie dobrze❗🤬 Doświadczamy ich wszędzie🤬. Szczere też mówiąc, choć moja wyobraźnia jest dość spora, raczej trudno mi sobie wyobrazić Polskę, świat nawet nie za kilkadziesiąt lat, bo za dekadę i to raczej nie z powodów do optymistycznego nastawienia🤬😭.



Anna Hudyka


Jak wiecie (Czytelnicy mojego bloga) albo dowiadujecie się właśnie w tej chwili, ile razy przybywam do mojego ukochanego Krakowa, zawsze obowiązkowym miejscem przeze odwiedzam jest (odkąd ją odkryłam❗😊) Kocia Kawiarnia Kociarnia🐈🐱🍰🍨☕😍 (o której piszę też TUTAJ). Śledzę, także jej konta na Facebooku oraz Instagramie.

Właśnie we wtorek przeczytałam post na tym pierwszym, który dość mocno (delikatnie mówiąc) podniósł mi ciśnienie. Przyznam szczerze, pewnych zawartych w nim informacji😭, nie znałam. I to, co chyba w dość dobry sposób ukazuje całkowite zaprzeczenie słów kiedyś przez kogoś wypowiedzianych: „Człowiek, to brzmi dumnie”.🤬

Przekonałam się kolejny raz, jak wygląda głupota wśród Polaków🤬. Efekt stanowiła wściekłość wraz z wiązanką tych „mocniejszych” słów, wśród, których sformułowanie „skrajny debilizm”🤬🤬🤬 należało do łagodnych (niemal niczym baranek, było z pewnością o wiele zbyt łagodnym❗🤬).

Co takiego przeczytałam, że, aż tak mocno mnie zbulwersowało❓

Poniżej fragment.

„Czy wiecie, że czarne Koty to najrzadziej adoptowane Mruczki ze schronisk... 🙄😭Wciąż wśród wielu istnieje przekonanie, że czarny kot przynosi pecha... 😥

 

Post w całości - link to jest zdjęcie: 





Przerażające❗❗❗🤬🤬🤬  Inaczej owego patologicznego zjawiska określić nie sposób (przynajmniej nie w słowach nadających się do publikacji)❗🤬 To jest naprawdę niedorzeczne, w jak szalonych, pełnych skrajnej głupoty i najzwyklejszego w świecie nieuctwa przyszło nam żyć❗❗❗🤬🤬🤬 Z jednej strony podobno jesteśmy: wykształconymi, mądrymi, poważnymi, inteligentnymi ludźmi – istotami myślącymi nazwanymi Homo sapiens. Mamy niemal połowę trzeciej dekady XXI wieku❗❗ Pomijając fakt, że prawie wszyscy chodzimy (lub chodziliśmy) do szkoły, posiadamy na każdym kroku dostęp do wszelkich informacji, Internetu, książek, naukowych czasopism wraz z przeróżnymi publikacjami, dalej spora część społeczeństwa wierzy w żałosne zabobony wraz z innymi podobnymi bredniami, bzdurami❗❗❗🤬🤬🤬  Równocześnie pragnę w tym względzie, także zauważyć jeszcze jeden aspekt dotyczący Polaków. Jesteśmy podobno krajem katolickim. Jednym z najbardziej w świecie, a ile się to ma do tego, co głosi nasza religia❓ Co mam na myśli❓ W religii katolickiej wiara w wszelkiego rodzaju zabobony stanowi jeden z najcięższych grzechów. To przykład herezji❗🤬 Zabobony stanowią wykwit wiary niedojrzałej, powierzchownej, prymitywne

Śmiem twierdzić, że od tej części osób, to te zwierzęta są mądrzejsze – czarne koty i nie tylko❗❗❗

Mówiąc o samych czarnych koteczkach są one kochane❗❗❗💗💗💗  Mój Mruczek jest biało czarny, jednak, gdyby był całkowicie czarny również miałby w moim domu swój prawdziwy dom i byłby kochany całym SERCEM💗💗💗❗❗❗



Anna Hudyka


Mówiąc o samej Lukrecji🐈 Lukrecja jest jednym z najsłodszych KOCIACKÓW 💗🧡💛💚💙💜 (oczywiście, wszystkie KOTY są kochane🐈🐈🐈❗❗❗), które kiedykolwiek widziałam❗❗❗ Zawsze, gdy wchodzę do Kociarni moje oczy same jej wypatrują, żeby JĄ pogłaskać i przytulić❗❗❗ Jak nic się nie zmieni, wszystko pójdzie z moimi planami te kochane zwierzaczki – z Lukrecją na czele!!! – odwiedzę ponownie w najbliższy piątek❗❗❗😍🤩



Anna Hudyka




Anna Hudyka

Komentarze

  1. Such an adorable creature!
    Have a nice weekend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Giorgio!
      Yes, Lucretia is wonderful!!! She's a super sweet kitty!!! I’m just hoping that this Friday, I next see her and I will hug her!!!!
      I plan to go on a trip to my beloved Cracow. I plan to go on a trip with my dad. I in Krakow, I plan to visit an important Krakow church, where important people are buried in the crypts (a post about this place I plan to publish on November 1). I will also buy another Venetian mask :)
      P.S.
      Giorgio, my good friend, I hope you have a good weekend? I salute you and I wish you a good Sunday!

      Usuń
  2. To smutne, że czarne kotki są najrzadziej adoptowane. Miałam kiedyś czarnego kota i był najwspanialszy <3 U mnie w pobliskiej miejscowości jest Kocia Kawiarnia, byłam i bardzo mi się podobało. Muszę znowu ją odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć :)
      Dziękuję Ci, że weszłaś na mojego bloga i przeczytałaś ten post!
      Tak, to jest naprawdę bardzo przykre o czarnych kociakach :( Ona przecież są takie same, jak każde inne i najwyższy czas skończyć raz na zawsze z głupimi, bezmyślnymi przesądami!!! Naprawdę, chociaż powinnam być (iw pewnym sensie musiałam) przyzwyczaić się do ludzkiej głupoty, idiotyzmów, którymi mamy do czynienia niemal na każdym kroku, to i tak często delikatnie mówiąc podnoszą mi ciśnienie. Głupota jest tym, czym naprawdę gardzę i na, co nie ma mojej gody.
      Mówiąc o tym moim poście, mam nadzieję, że moje słowa otworzą chociaż jednej osobie oczy!!!
      Mówiąco Kocich Kawiarniach, to ja bardzo żałuję, że nie ma takiej w moim mieście, w Dąbrowie Tarnowskiej :( To naprawdę wspaniałe miejsca!!! W najbliższy piątek właśnie wybieram się do Krakowa i oczywiście do Kociaczków pójdę je odwiedzić i tradycyjnie przyniosę im prezent :)
      Cieszę się, że po tym, jak Mruczek do mnie trafił odkryłam Kociarnię w Krakowie :)
      Pozdrawiam Cię serdecznie i mam nadzieję, że mój blog Cię zainteresował!!!

      Usuń
    2. Jak tylko czas pozwoli będę odwiedzała bloga :) Coś mi się zdaje, że miałybyśmy dużo wspólnych tematów, bo mnie ludzka głupota też często denerwuje i czasem zastanawiam się czym ludzie się kierują, kiedy dokonują jakiś wyborów ;) Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

      Usuń
    3. Cześć :)
      Dzięki za odpowiedź.
      Miło mi przeczytać, że piszesz, iż miałybyśmy dużo wspólnych tematów :)
      Mówiąc o głupocie jest to coś, co naprawdę mnie przerażą i mimo, że do pewnych rzeczy powinnam przywyknąć, to nadal podnosi mi ciśnienie. Zwłaszcza, kiedy w jej wyniku cierpią najmniej winni.
      Wczorajszy przykład, który wprawdzie nie podniósł ciśnienia, ale jakieś tam zdumienie na pewno. Część Francuzów zapytanych, kogo by chcieli mieć za premiera, odpowiedziało, że najlepszym kandydatem byłaby …maskotka olimpijska.
      Dominiko pozdrawiam Cię serdecznie! Życzę udanego długiego weekendu i pozostałej części lata!!!

      Usuń
  3. Niestety ,to prawda, niektorzy ludzie ciagle wierza w zabobony. Nie wiem z czego to sie bierze w tych czasach. Biedne te czarne koty,nie sa niczemu winne a na dodatek sa tak piekne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że powinno się od najmłodszych lat prowadzić walkę z tymi głupotami! Zabobony powinny być wybijane głów zarówno w domach, szkołach, jak i w kościele.
      Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę miłego długiego weekendu :)

      Usuń
  4. Buona e felice domenica Anna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Olga!
      I thank you for your wishes and I wish you a nice evening tonight too and a good new week!
      I’m sitting on the balcony right now. It's a warm evening and meteorologists are predicting even warm and sunny next days too. I’m very happy! I would like spring and summer to last all year!

      Usuń
    2. Dokładnie, czarne kociaki są słodkie i dostojne (chyba tak właściwie je można określić)!!! Moja ciocia miała kiedyś czarnego kotka i był przesłodki!!!!!!!!
      Mówiąc o zabobonach, w które niestety wierzą ludzie to jest szaleństwo, żeby w dzisiejszych czasach występowało takie zjawisko!? Ja to wprost nazywam patologią i napisałam o tym w poście. To nawet nie mieści się w głowie, że w 3 dekadzie XXI wieku niestety spora część społeczeństwa jest podatna na te niewyobrażalne głupoty! Rozumiem, że w „czary-mary” mona było uwierzyć, gdy do wiedzy miał dostęp mało kto. Zresztą i nauka była na znacznie niższym poziomie, ale dzisiaj…
      To, co się dzieje, naprawdę jest chore, przerażające.
      Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Ci miłego wieczoru i nowego tygodnia!

      Usuń
  5. Totalmente de acuerdo contigo, y es más, añado, que las personas estúpidas suelen ser las personas más peligrosas que puedan existir, ya que a pesar de su falta de cultura siempre intentan manipular a los demás, y en muchos casos lo consiguen, por eso mismo... estúpidos siempre habrá.
    Precioso minino.
    Un abrazo, Anna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Manuel!!!
      My good friend, I’m very happy, it’s nice that you agree with me! I’m also glad that you like Lucretia. I, when I was last in Krakow and in her house - in Cat's Cafe - Lucretia entered my paper bag several times :)
      Manuel, I hope you had a good day and the weekend? I heard about the powerful heat in Spain. I hope you and your loved ones are all well?

      Usuń
  6. Jak można wierzyć w takie pierdoły... Niestety głupich ludzi nie brakuje i nic się nie poradzi. Byłam w jednej kociej kawiarni w Lublinie i jestem zachwycona tym miejscem 😍 zamierzam odwiedzić takie kawiarnie w innych miastach 😍 pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martynko, mnie też przeraża fakt, że ludzie w takie coś wierzą!!! A tak przy okazji mówiąc o wierzeniach w takie głupoty: mówi się o pechowej 13, ja chodząc do liceum przez 4 lata miałam akurat ten numer i w sumie nic złego się nie stało! Umiałam, to dostałam lepszą ocenę, nie to wiadomo co, ale nigdy nie mówiłam, że to przez numer w dzienniku. Mówiąc np. o matmie to też nawet przez myśl by mi to nie przeszło, żeby zganiać na "13", bo akurat delikatnie mówiąc "nieciekawe oceny" były przez wgląd, że ten przedmiot całkowicie sobie odpuściłam, bo babka ewidentnie mnie nie znosiła i choćbym umiała, to i tak by ocena była niższa. Horoskopy? Raz w życiu mi się "sprawdził" (cudzysłów, bo sprawdził się na moje życzenie, chyba tak mogę powiedzieć). Napisane było żebym uważała na drowie, bo coś mi może dolegać. Dolegało, ale Inwokacja z "Pana Tadeusza". Nigdy nie znosiłam uczyć się na pamięć wierszy, a Inwokacja była horrorem i stwierdziłam, że wolę dostać jedynkę, ale męczyć się nie będę! I jak nauczycielka podała termin, kiedy będziemy pytani, rano powiedziałam rodzicom, że boli mnie głowa i nie dam rady iść do szkoły. Tyle tylko, że później koleżanka mi powiedziała, że babka pytała tylko tych, którzy chcieli :)
      Martyna pozdrawiam Cię mocno i życzę Ci super rozpoczęcia nowego tygodnia!!!

      Usuń
    2. Pechowa 13 to kolejna głupota, a z tą Inwokacją to niezła historia 😊 pozdrawiam i też życzę miłego tygodnia 😊

      Usuń
    3. Martynko mówiąc o Inwokacji, to chociaż podobni mam dobrą pamięć to za nic w świecie nie nauczyłabym się tego!!! Za długie i za nudne... Zresztą nigdy nie cierpiałam uczyć się wierszy na pamięć i poezja w ogóle mnie nudzi...
      Martynko mówiąc o 13, to ja też zastanawiam się, jak wiele osób z tych wierzących, że ta liczba jest pechowa w ogóle wie skąd się wziął ten przesąd?
      Dzięki też za pozdrowienia, które oczywiście odwzajemniam!!! I mam nadzieję, że będziesz miała miłe te dni! Ja się cieszę, że dzisiejsze burze w zasadzie mnie ominęły, było spokojnie, bo w Tarnowie, który jest ode mnie 20 km była wichura i jest sporo uszkodzeń...

      Usuń
  7. Ciao Anna, non trovo più il tuo interessate post dove si dibatteva sull'uso o meno della "bomba", mi ero accorta che il mio commento presentava degli errori, probabilmente la traduzione ha tradotto in modo non corretto le mie parole. In sintesi è questo il mio pensiero: pace, pace, pace, sempre e dovunque.
    A proposito di questo post: adoro tutti i gatti , compresi quelli neri, che sono, per me, delle piccole, meravigliose pantere. Saluti belli.
    sinforosa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi!
      I’m pleased that in your opinion my post is interesting. This post is dated February 19, 2023 and I’m sending you the link:
      https://moimokiem-bezfikcji.blogspot.com/2023/02/cholernie-trudne-pytanie-czy-mielibysmy.html
      I would like peace, brotherhood, love in the world too, but unfortunately this is impossible, because there are bloody regimes: Russia, North Korea, Iran, Belarus. This is sad, but true. Today everything must be done for Russia to lose! Ukraine must win!!!
      P.S.
      I also love cats - I used to like them, but since I have a Purr, cats have stolen my heart!!!
      Warm greetings to you and I wish you a beautiful, sunny August!!!

      Usuń
  8. Your post brings a strong and passionate reaction to the ongoing issues you observe, especially concerning how some outdated beliefs continue to impact behavior negatively. It’s disheartening to see such ignorance persist, especially when it affects innocent animals like black cats.

    On a more positive note, I’ve just shared a new blog post that I think you might find interesting. I'd love for you to check it out when you have a chance!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Melody!!!
      I thank you and your comment. It’s my pleasure that you read my blog. Your blog is very cool! I’m glad that I got to know your blog.
      Melody, I speak of my blog, I would very much like to write about nice and happy things, but I’m drawn to describe the reality around us. The problem is that I, since I remember, have been interested in politics, history, the country, the world and soccer!!! The latter: I remember, my dad watching the games and I asking what the game means? I, not to say that, I wasn’t interested in fashion, movies and similar topics. I being a little girl I loved playing with Barbie dolls, sewing their clothes and being their hairdresser :)
      Melody, I getting back to my blog, unfortunately my next post willn’t be cheerful either. Yesterday before midnight I turn on the Internet, the news - what do I see? The Russians have started a fire at the Zaporizhzhia nuclear power plant!!!!! This is madness!!!!!! This is madness!!!!!
      I, through my writing, would like to open people's eyes to what is happening! I would like to do something good.
      Melody, I talk about another topic - about animals, I animals very much like!!!!! I, when I was afraid I was allergic to dog hair. What did I do? I asked my cousin to bring me a small dog. My cousin brought me the dog. It was October and the dog was tiny. He had just been born. My cousin brought me the doggie from his neighbor. The doggie stayed at my house, of course!!! Of course he lived in the house. The dog lived a dozen years.
      My friend, I’m very angry that in Poland there are no highly tightened laws for people who harm animals!!!
      Melody, I greet you warmly and I wish you a nice week!!!
      P.S.1.
      I your blog visited earlier today.
      P.S. 2. Green is the color of hope!!!

      Usuń
    2. Hi Anna!

      Thank you so much for your thoughtful response! It’s clear that you have a deep passion for shedding light on important issues, whether they’re political, historical, or related to our treatment of animals. Your commitment to addressing these topics, even when they’re challenging, is commendable and necessary. It’s unfortunate that the world still faces such pressing concerns, but voices like yours make a difference.

      I completely understand your frustration regarding the treatment of animals and the need for stricter laws. Your personal story about your dog is heartwarming and a testament to the bond we can share with our furry friends.

      I appreciate your kind words about my blog! I’m glad you enjoy it, and I look forward to reading more of your posts. Keep up the great work, and let’s both continue to raise awareness and make positive changes where we can.

      Wishing you a wonderful week ahead as well!

      Usuń
    3. Hi Melody!
      I thank you for your comment and kind words. Melody, you believe me, I would very much like my words to convince at least one person! I would love it!!!
      Melody, I greet you warmly and I wish you a good, pleasant new week!!!
      P.S.
      I’m glad because this time the floods aren’t in my region. The forecasts were different.
      Melody, I speak of flooding, in my opinion we must remember the animals too! I’m very sad that many animals will be killed by the flood... :( :( :(

      Usuń
  9. Każdy ma jakąś głupotę w którą wierzy i której za głupotę nie uważa. Ja lubię niektóre swoje przesądy ☺️😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jasna sprawa, gdy chodziłam do szkoły, na studia i miałam sprawdzian, czy egzamin zawsze brałam z sobą coś starego, nowego, pożyczonego, ale to było wyłącznie tak „dla tradycji”, że rzeczywiście w to wierzę. Zresztą mam wisiorki ze słonikiem z trąbą do góry, czterolistną koniczynkę i inne, ale też traktuję jako ozdobę, a nie jakiś amulet, bo w ich siłę nie wierzę. Podobnie ma się do snów (a nam osoby w nie wierzące). Dla mnie sen to podświadomość. Zresztą nawet bardzo rzadko cokolwiek mi się śni. Zresztą przykładowo też przesąd ze stłuczonym lustrem stanowił efekt tego, że w dawnych czasach takie rzeczy były strasznie drogie, ludzi zwyczajnie nie było na nie stać żeby kupować jedno po drugim, gdy się stłucze.
      Sivka, dziękuję serdecznie Pani, że czyta Pani mojego bloga i komentuje! Mam nadzieję, że moje posty podobają się Pani?
      Pozdrawiam bardzo serdecznie i życzę wspaniałego długiego weekendu!

      Usuń
  10. Polska to kraj zabobonów i niestety niby się w nie nie wierzy, a i tak podświadomie ich się unika. Tak samo jest z czarnymi kotami. Tylko co taki biedny kotek jest winny temu jaki ma kolor sierści? Myślę, że te przesądy są tak głęboko zakorzenione, że to się nie zmieni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj!
      Dziękuję, że przeczytałaś mojego posta i napisałaś komentarz :)
      Mówiąc o Polsce, ja powiem inaczej: Polska to w ogóle ciekawy kraj i to pod wieloma względami. Niby jesteśmy mądrzy, wykształceni, a głupota jest na każdym kroku (niestety, gdzie nie spojrzysz i niestety również we władzach).
      Mówiąc o kotach, dokładnie to, co napisałaś: co taki zwierzaczek zawinił? Jeśli o mnie chodzi, to traktuję czarne kociaki, jak każde inne! Dla mnie są słodkie i gdyby mi ktoś takiego podrzucił, albo znalazła cierpiącego, przecież nie zostawiłabym zwierzęcia na pastwę losu! W moim domu nalazłby swój prawdziwy, najprawdziwszy dom! Pragnę też tego, żeby w Polsce osoby (bo nie napiszę, że ludzie, istotami ludzkimi dla mnie absolutnie nie są, gdyż nie wystarczy przypominać wyglądam człowieka, by zostać za niego uznanym!) źle, podle obchodzące się ze zwierzętami były naprawdę karane! Należy ich piętnować na każdym kroku! I jeszcze jedno: walka z głupimi przesądami powinna rozpocząć się już od najmniejszych dzieci!
      Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  11. Naprawdę? Wierzyć się nie chce! Co za głupota! Myślałam, że są mniej popularne, bo bardziej "chodliwe" jest umaszczenie rude, białe, rzadziej kojarzone z dachowcami. Wiele lat temu miałam czarnego jak smoła kocurka. Kochaliśmy go wszyscy. Był takim dobrym kotkiem, nigdy nikogo nie podrapał, a od osiedlowych kotów zawsze obrywał, bo sam nie chciał walczyć. Zawsze sobie żartowaliśmy, że czarny kot przynosi szczęście naszemu domowi, tyle radości do niego wprowadzał!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć!!!
      Strasznie mi się zrobiło przykro tego kocurka, o którym napisałaś, że dostawał od innych kotów :( Biedne maleństwo :( :( :(
      Ja byłam wprost wściekła po przeczytaniu tego, dlaczego czarne kociaczki są rzadko adoptowane :( Naprawdę przecież te zwierzęta nie robią nikomu nic złego!!!! Niestety, ale często jest dokładnie wprost przeciwnie!!! Człowiek, to niestety nie brzmi zbyt dumnie :(
      Ja właśnie jutro jadę do Krakowa. Tradycyjnie odwiedzę koteczki w Kociej Kawiarni i wygłaskam, wyprzytulam Lukrecję i oczywiście przywiozę dla tych wspaniałych Mruczków prezent :)
      Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego, fajnego długiego weekendu Tobie i całej Twojej Rodzince!!!

      Usuń
  12. Ależ mnie zaskoczyłaś. Ludzie są chyba jacyś przesądni . Mi tam czarne koty szczęście przynoszą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Venus, uwierz mi, kiedy ja przeczytałam na Fejcie post Kociej Kawiarni też byłam w szoku. Też, aż mnie przeraził stan umysłu Polaków, że nawet mają miejsce sytuacje, że biedny kociak w schronisku nie jest adoptowany, bo jest czarny...

      Usuń
  13. Muy cierto . Los humanos tendemos a odiar y somos muy prejuicios. Los gatos negros son muy lindos. Te mando un beso. Enamorada de las letras

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi.
      I thank you that you read my post. I agree with you black cats are real cuties!!! It's very that black cats suffer because of the stupidity of people!
      I salute you and I wish you good, happy next days!

      Usuń
  14. Olá, Anna!
    Estou escrevendo do Brasil, Rio de Janeiro, e gosto muito de pesquisar blogues de outros países, e graças a Deus (ou graças ao google) temos a oportunidade de traduzir blogues do mundo todo. Não consegui ler a mensagem da foto sobre a qual você escreve mas acho que entendi o contexto. Realmente é incrível como em pleno século 21 as crendices e superstições ainda dominam a mente de milhões de pessoas. Lamentável.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Eduardo :)
      I agree with you that there is a translator of different languages!!! I thank you that you came to my blog and read this post!!!
      Eduardo, I salute you!

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Rajani, I'm glad that you like my blog :) I check your blog every day. I check for your new posts.
      I salute you!

      Usuń
  16. Mam nadzieję, że kiedyś się to zmieni :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć i dzięki za przeczytanie mojego posta i reakcje na niego :)
      Niestety, ale mówiąc o ludzkiej głupocie, to obserwując świat nie jestem nastawiona optymistycznie. Obserwując świat widzę postępującą głupotę :(
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  17. Słyszałam wielokrotnie o kociej kawiarni ale nie miałam nigdy okazji w niej być ;) Dla fanów kociaków jest to zapewne raj. Dla mnie poprosze wersję z pieskami.
    Miłego dnia! :)
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angelo, dzięki za komentarz :) Tak, kocia kawiarnia, którą odwiedzam w Krakowie jest cudownym miejscem! Mówiąc o podobnej wersji, ale z pieskami, ależ z największą przyjemnością ja też bym taką odwiedziła!!! Psiaczki też mają swoje miejsce w moim sercu, zwłaszcza, że przyjaźnię się z nimi od najmłodszych lat. Moi dziadkowie je mieli zawsze. Najukochańsze pieski - nie licząc mojego w moim domu, którego załatwiłam postawiając rodziców przed, jak to się mówi faktem dokonanym DINUSIA - to: Figielek, Reksiu i Mopsik!!!
      Ale Angelo, powiem Ci, że w Krakowie jest też kawiarnia królików!!!
      Angelo przesyłam Ci pozdrowienia!!!

      Usuń
  18. I love the quote.
    www.rsrue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Aniu, na Śląsku miałam okazję bywać w kocich kawiarniach i uwielbiam przebywać z mruczkami! W Krakowie jeszcze nie miałam okazji, natomiast tam zawitałam do Bunny Cafe - może będzie to jakaś alternatywa również dla Ciebie? :) Zdecydowanie nie popieram takich zabobonów, jestem fanką każdego kotka, a z reguły te czarnulki bywały najbardziej kochanymi stworkami na świecie :) Serdecznie Cię pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Wiktorio!!!
      Dzięki za komentarz, ale pozwól, że odpowiedź zacznę od czegoś innego: masz wspaniałego pieska!!!!!!!!!!!! Jak on się wabi?????
      Mówiąc o koteczkach, to ja sobie już nie wyobrażam mojego życia bez Mruczka odkąd on stał się częścią mojej rodziny i domu :) Boże, co ja przeżyłam, kiedy był chory...
      Mówiąc o Bunny Cafe w Krakowie byłam tam, nawet jest mój post na blogu, a swoją drogą właśnie mnie do czegoś zainspirowałaś i robię to jutro!!! DZIĘKI!!!
      Wiktorio gratuluję Ci te zwłaszcza Wenecji, która skradła moje serce!!!!!!
      Pozdrawiam Cię bardzo, bardzo serdecznie!!!!

      Usuń
  20. Odpowiedzi
    1. Hello!
      Rajani, I read your post already and I wrote a comment too :)
      I salute you!

      Usuń
  21. Duża część ludzi wierzy w zabobony, ale cóż poradzić... Odnośnie religii to każdy człowiek ma własne zdanie na ten temat. Jest takie powiedzenie "Czci niewidzialnego boga i niszczy widzialną naturę, nieświadom, że ta natura, którą niszczy, jest bogiem, którego czci." Do kociej kawiarni chętnie kiedyś się wybiorę :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, taka jest prawda, że wobec natury jesteśmy barbarzyńcami :( Ja kiedyś usłyszałam w jednym z filmów takie mniej więcej słowa, że my bez natury sobie nie poradzimy, ona natomiast bez ludzi tak...

      Usuń
  22. Zwierzęta są mądrzejsze od ludzi . We Wrocławiu jest podobna kawiarnia - Venus (coś mi się inaczej nie cie dodać komentarz )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Venus, w tym temacie zgadzam się z Tobą. Nie dalej, jak kilka dni temu przeczytałam bardzo ciekawy artykuł, że zwierzęta są w stanie przewidzieć wybuch wulkanu albo trzęsienie ziemi na kilka/kilkanaście godzin wcześniej. Zauważono to na podstawie, jak zachowywały się kozy w jednym z państw, zanim nastąpiło trzęsienie ziemi. Po za tym wiele z nich ma o wiele lepsze zmysły, niż my. Ja czasem żałuję, że my ludzie nie rozumiemy ich języka.
      Venus, pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
    2. Wyczuwają też atak padaczkowy . Też bym chciała rozumieć ich mowę choć czasem potrafię w inny sposób się komunikować tylko trzeba obserwować

      Usuń
    3. Cześć Venus!
      Powiem Ci, że tego o czym piszesz, o atakach padaczkowych, że wyczuwają nie wiedziałam. Ciekawe, ale tak szczerze mówiąc, to dzisiaj chciałabym, żeby umiały wyczuć, czy będzie powódź, czy nie?
      Niestety, ale mój region jest zagrożony :( Wcześniej już mieliśmy powodzie i byłam zalana :( Dzień był jakoś bez deszczu, tak co chwile tylko spadło parę kropel, niestety teraz błyska się...

      Usuń
  23. Boa tarde e uma excelente terça-feira minha querida amiga Anna. Primeiro me desculpe pela demora nas respostas. Seu trabalho é maravilhoso. Infelizmente, aqui no Brasil, para uns supersticiosos, o gato preto e sinônimo de azar é sofre muitas maldades. Eles são lindos e maravilhosos, como qualquer outro gato.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Luiz!
      Luiz, I'm very happy that you like my texts! It means a lot to me!
      I speak of superstitions in Poland is similar.
      I will give you an example, I know a situation that one person had an elephant with its trunk down on a shelf at home. This person didn’t know that such an elephant “brings bad luck”. One day a friend (a teacher) came to see her. This friend told her to throw away this elephant immediately, because it “brings bad luck.”
      Luiz, but I'll tell you that superstitions and belief in them are... good sometimes! In my elementary school (some of the teachers in high school, too) on Day 13 they never gave us ones (in Poland the grading scale is from 1 to 6, 1 - the worst grade, 6 - the best grade). Many people read horoscopes, for example, too.
      Luiz, I salute you and I wish you a good Thursday!

      Usuń
  24. Kurcze przez pomyłkę wpisałam komentarz w wiadomość. Ale ze mnie gapa. No nic trudno. Ostatnia rzeczą jaką można powiedzieć o czarnych kotach to, że przynoszą pecha. Totalna głupota. Ja mam czarnego kota i wręcz przynosi mi szczęście. Darze wielkim uczuciem wszystkie mruczusie, a szczególnie dachowce. Moi obaj są fachowcami i są przekonani. Dawno nie byłam w naszej kociej kawiarni. Muszę się tam znów wybrać. Spokojnejnego wypoczynku Aniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Kasiu!
      Dziękuję Ci za przeczytanie mojego postu i jego skomentowanie. Cieszę się, że w kwestii Grety więcej osób ma poglądy bieżne z moimi, bo znam niektórych, którzy ową młodą damę podziwiają.
      Dla mnie Grety głos się nie liczy. Zresztą, tak, jak napisałam w swoich postach to osóbka nie znająca prawdziwego świata, realiów. Dająca sobą manipulować przy swej arogancji i bucie.
      Mówiąc o części badań naukowców o klimacie. Klimat zmienia się w historii naszej planety nie pierwszy i nie ostatni raz. Same badania? Skąd na nie pieniądze, jeśli nie od sponsorów. Kto daje pieniądze na badania, to również oczekuje odpowiednich wyników. Zresztą ci wielcy obrońcy Ziemi, to głównie najbogatsi, który planetę trują najbardziej. Mówiąc o trosce o nasz los, świata przyrody mają już też pewne rozwiązania, tyle, że „dziwnym” trafem takie, które pomnożą ich majątki.
      Kasiu, piszesz, w którą stronę zmierzamy?
      Niestety, ale z tego, co obserwuję w stronę, która coraz bardziej mi się nie podoba. W stronę, gdzie króluje głupota, bezmyślność, szaleństwo, pełno jest obłudy i hipokryzji. Nie wiem, może się mylę, ale częściowo to dla mnie przedsionek „Igrzysk śmierci”. Patrząc na część ludzi i polityków (a raczej „polityków”) to dla mnie powielenie ZSRR, tylko trochę w innej formie. Sama Bruksela to wieża Babel naszych czasów.
      Temat dla mnie, jak to się mówi rzeka.
      Mówiąc o Polsce i to, jak słyszę, że część „polityków” i tych tak zwanych autorytetów ora celebrytów wypowiada się za obniżeniem wieku, by młodzież mogła głosować, to za przeproszeniem zalewa mnie krew!
      Podoba mi się to, jak wygląda ta sytuacja w USA. Głosujesz, gdy skończysz 21 rok życia! Tak samo, jeśli chodzi o alkohol, czy wstęp do pewnych miejsc. Skoro te „mądre, zacne” głowy chcą obniżyć wiek głosującym, to niech od razu pójdą na całość i od podstawówki dzieciaki mogą wrzucać swoje głosy do urn i decydować o przyszłości kraju! A, co tam!!!
      Oczywiście, to sarkazm z mojej strony, ale bądźmy szczerzy, co taki mający te 18 lat wie naprawdę o świecie? Co wie o realnym życiu, problemach, gospodarce, geopolityce i podobnych sprawach, skoro jest realnie na garnuszku rodziców? Zresztą, wystarczy posłuchać programów typu „Hotel Paradise”, czy „Matura ToBzdura” i co mają do powiedzenia. Jak obszerna jest ich wiedza. Tak potężna, że, aż wstyd, gdyż nie znają podstawowej, ogólnej wiedzy! I, co tacy mają nam urządzać kraj i świat?! To może lepiej, gdyby nastał od razu koniec świata. Po za tym, ilu młodych ludzi tak realnie obchodzi polityka? Ilu zna podstawowe akty prawne, a dodatkowo je rozumie?
      Kasiu, jak dzisiaj włączyłam komputer i zobaczyłam, ile miejsca poświęcone jest Taylor Swift i kwestii, na kogo zagłosuje, również miałam dość. Kim ona tak naprawdę jest, żeby być wyznacznikiem, kogo ludzie mają poprzeć w wyborach prezydenckich? Realnie patrząc nie jest nikim ważnym! To zwykła piosenkarka zarabiająca krosie na śpiewaniu! Multimilionerka, która tak naprawdę nie zna prawdziwego świata, problemów „zwykłych” ludzi, bo ją interesuje żeby wystąpić na największej ilości koncertów, nagrać płyty, które fani kupią, a ona na tym zarobi. Tak naprawdę, gdyby nie było Swift świat by dalej istniał, nie nastąpił żaden kataklizm, a zamiast niej śpiewał ktoś inny. Nie jest żadną ważną osobą dla swojego kraju, kontynentu, świata. I ja nie umniejszam jej osoby, ale nie jest ani naukowcem, laureatem wybitnej nagrody w jakiejś istotnej dziedzinie, nie piastuje stanowiska, od którego zależy życie, egzystencja ludzka. Resztą każdy powinien mieć swój rozum i sam podejmować decyzje, dlaczego akurat tego kandydata popiera, a nie sugerować się tym, co głosi mój idol!
      Kasiu, jeszcze raz dzięki za komentarz i pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  25. Boa tarde de sexta-feira e aproveito para desejar um excelente final de semana minha querida amiga Anna. Inverno com calor de 41 graus. Imagino o verão?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Luiz!
      My good friend, you believe me: I would rather have a very high temperature!
      Unfortunately, these days willn't be good :( These days will be terrible in Poland :( Meteorologists say that Poland is going to experience terrible flooding. I live in the region most at risk... I have had flooding, water at home, 4 times already.
      I'm very scared. Now it's raining heavily. The situation is supposed to be very bad until Monday.

      Usuń
  26. Czarny kot przynosi pecha? Co za bzdura! Gdy mamy w domu czarnego kota, to on chroni nas przed pechem :) Sprawdziłam na sobie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie wierzę w pecha czarnych koteczków!!! Do mojej cioci kilka lat temu przychodził też czarnulek i był naprawdę słodki!!! Zresztą Lukrecja w Kociej Kawiarni na ulicy Lubicz to jedna z najbardziej uroczych kotek jakie widziałam!!!!!!!!! Mój Mruczek jest biało-czarny, ale, gdyby był czarny to tak samo byłby kochany i troszczylibyśmy się o niego!
      Mówiąc o kotach i w ogóle o zwierzętach, mam nadzieję, że ludzie o nich nie zapomną w tych ciężkich dniach i znajdą schronienie, a ich brzuszki będą pełne!!!
      Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Ci miłego dnia :)

      Usuń
  27. Ten cytat Einsteina zawsze skłania do refleksji, zwłaszcza w kontekście tego, co dzieje się wokół nas. Twoje przemyślenia trafnie pokazują, jak aktualne są te słowa, mimo że minęło tyle lat. To smutne, jak wiele przykładów potwierdza, że ludzka głupota jest naprawdę nieskończona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć!
      Dzięki, że weszłaś na mojego bloga i skomentowałaś ten post!
      Dzięki za to, że zgadzasz się z tym, co napisałam!!!
      Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi