Srebrzyste obłoki, nocny wędrowiec i truskawki

Lubcie truskawki🍓❓

Ja je wprost uwielbiam😊❗ Nie wiem, jak dla Was, ale dla mnie smak, tych wspaniałych soczystych, słodkich owoców jest wprost nieziemski😊❗ Do tego ubóstwiam roznoszący się aromat❗

Ale po kolei, o truskawkach będzie za chwilę.

W piątek oficjalnie powitamy lato (co z jednej strony cieszy, ale wszystko psuje, gdy uświadomimy sobie, że po lecie jesień i paskudztwo w postaci zimy😥. De facto pół roku mordęgi zanim ponownie powitamy życie w postaci wiosny, a dni powoli będą się skracać🤬). Przed nami przesilenie letnie. Początek astronomicznej pory roku, która powinna trwać cały rok, a dwa dni później czeka nas czerwcowa pełnia🌕 Księżyca, zwana właśnie Truskawkową🍓🎑 , jej inne nazwy to: Miodowa oraz Różowa.

Co warto wiedzieć o zaprezentowaniu się nam pierwszego letniego Księżyca w pełni swej okazałości❓

To najniższy od lat Truskawkowy Księżyc🍓🌕na niebie i nie rozświetli nieboskłonu, jak podczas innych pełni. Dlaczego❓ Zaraz wyjaśnię, ale najpierw garść informacji:

Nocą z 21/22.07 nasz nocny wędrowiec 🌕 Księżyc wzejdzie o godzinie 21:21 (czas środkowo europejski) w kierunku południowo-wschodnim, a zajdzie o 3:41. Zobaczymy go zwracając oczy ku południowemu zachodowi. Jednak trzeba będzie się śpieszyć – a w przypadku, gdy ktoś tak, jak ja, zechce uwiecznić go aparatem📸 – musi starać się wykonać zdjęcia bardzo szybko. Jaki jest powód❓ Nocna wędrówka po orbicie Księcia Nocy będzie szybką. Podczas górowania (kierunek południe) mówimy o około 9 stopniach nad horyzontem (konstelacja Strzelca w pobliskim kierunku znajduje się centrum Drogi Mlecznej).

Wyjaśnienie – sytuacja jest związana z orbitą naszego naturalnego satelity, faktem, że i my Polacy mamy białe noce, bo właśnie teraz one trwają w towarzystwie bajkowych srebrzystych obłoków

Przesilenie letnie to moment, gdy mamy najdłuższy dzień w ciągu roku, a zarazem najkrótszą noc. Słońce przebywa najdłużej ponad horyzontem, skrywa się pod nim w niewielkim stopniu. Realnie od końca maja do końca lipca nie mamy nocy astronomicznej❗ Przy czym ponad horyzontem – na północy od zachodu do wschodu Słońca – widać jasną poświatę (tak jak w innych miesiącach ma miejsce tuż przed i po zachodzie Słońca). Dlatego czerwcowe noce sprzyjają aktywności do późna. Skoro nasza dzienna gwiazda Słońce tak długo jest widoczne na niebie w dniu przesilenia letniego Księżyc króluje nocą sporo krócej. Należy pamiętać: nasz naturalny satelita wschodzi o zachodzie Słońca, a zachodzi o wschodzie (będącej dokładnie po przeciwnej stronie nieba, co Słońce. Czym bliżej północy, tym mniej Księżyca, niektórzy – na przykład: Szwedzi, Finowie, Islandczycy zostaną całkowicie pozbawieni możliwości zobaczenia Truskawkowego Księżyca, gdyż horyzont skryje go całkowicie, co półkula południowa wynagrodzi swoim mieszkańcom diametralnie – tam noc będzie najdłuższą w roku).

Jeszcze jedno: Księżyc🌕przechadzając się tej nocy nisko po niebie będzie nie będzie superksiężycem, jednak pomimo średniej odległości od Ziemi – 380 tysiącach kilometrów – jego położenie sprawi wrażenie bardzo dużego.



Anna Hudyka

Komentarze

  1. Ja mam w pierwszy dzień lata imieniny :-) Uwielbiam gdy dni sa długie! Bardzo fajny post, interesują mnie takie rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć i dzięki za informacje, bo wiem, kiedy złożyć Ci życzenia :)
      Miło mi bardzo, że mój post spodobał Ci się. Pisząc staram się zainteresować tym innych.
      Pozdrawiam i życzę miłej środy!!!

      Usuń
  2. Kocham truskawki tak samo jak czas kiedy można się nimi rozkoszować :). Uwielbiam kiedy dzień jest długi i do późna można przesiadywać na balkonie, czytając książki, uwielbiam upalne dni i też mam takie mieszane uczucia, bo z jednej strony całe lato przed nami, ale ten czas tak szybko ucieka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to możemy sobie podać ręce, bo myślimy identycznie!!! Dzięki za komentarz i że czytasz mojego bloga :) Bardzo mi miło. Mówiąc o truskawkach to właśnie dzisiaj miałam na obiad (i po meczu jem też na kolację ;) ) naleśniki z truskawkami i bitą śmietaną :)
      Pozdrawiam bardzo pięknie i cieszmy się, że mamy teraz tak pięknie ciepłe dni!!!

      Usuń
  3. Boa tarde e uma excelente quarta-feira minha querida amiga Anna. Confesso que não sabia da "Lua de Morango". Amo Morango 🍓. Mais as minhas frutas favoritas são: goiaba e jambo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Luiz!
      I answer quickly, because the storm is now starting at my city and I will turn off the computer. I glad that you like strawberries :) I most like fruits: oranges, tangerines, raspberries, bananas, kiwis, nectarines, grapes, strawberries, cherry pie and yeast with berries.
      My friend, I'm glad you were interested in my post! I salute you!

      Usuń
  4. Ja też uwielbiam truskawki! Uwielbiam też lato i czekam na ten piękny truskawkowy księżyc, mam nadzieję, że tym razem go nie przegapię😊 pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! Martyno mam nadzieję, że udało Ci się zobaczyć Księżyc w pełni? U mnie był widoczny przez pierwszą część nocy, później niestety zakryły go chmury, ale fotki udało mi się zrobić i zamieszczę je tutaj w najbliższym czasie.
      Pozdrawiam Cię i życzę super niedzieli!

      Usuń
  5. Z przyjemnością czytam te Twoje księżycowe wpisy. Zachęcają do spojrzenia nocą w niebo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę bardzo mi miło!!! Dzięki za tak miłe słowa, które mogę przeczytać przed pracą z samego rana :)
      Ja też z dużym zainteresowaniem czytam Twojego bloga i cieszę się, że go poznałam :) Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i życzę miłego dnia!!!

      Usuń
  6. Martynko, jak dla mnie truskawki są jednymi z najwspanialszych owoców!!! Zaraz właśnie wezmę sobie je zjem z bitą śmietaną :) A jutro na obiad będę mieć ukochane pierogi z truskawkami!!! Co do księżyca to też mam nadzieję, że da się go zobaczyć, pozwoli na to pogoda... U mnie właśnie rozpoczęła się burza, mam nadzieję, że duża nie będzie...
    Pozdrawiam serdecznie i życzę Ci miłego czwartku!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Enjoy the rest of this week Anna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Giorgio!
      I thank you for your good wishes. My good friend, I salute you and I wish you beautiful, joyful and blessed days too!

      Usuń

Prześlij komentarz

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi