Kwiatowy Księżyc zawładnie niebem

Nastały nareszcie cieplejsze (przynajmniej u mnie) wieczory😊. W końcu można po zmroku, a nawet w godzinach dużo późniejszych, miło, przyjemnie posiedzieć na balkonie patrząc w gwiazdy. Obserwując to wszystko, czego stanowimy część – wszechświat. Jesteśmy jego dziećmi❗

Właśnie przed nami majowa pełnia Księżyca🌕 – nastąpi w czwartek 23/05. Wtedy tarcza naszego naturalnego satelity będzie w pełni oświetlona przez dzienną gwiazdę ludzkości – Słońce. Punkt kulminacyjny zjawiska przypada na godzinę 15:55 (czas środkowoeuropejski❗).

Książę Nocy w swej wiosennej odsłonie ukaże się nam po raz ostatni jako🌸🌼🌺🌷🌹🌻 Kwiatowa Pełnia.  

Flower Moon, nadana przed wiekami przez rdzennych mieszkańców Ameryki Północnej łączących zjawisko z wiosennym rozkwitem roślin🤩. Maj, pełen kwitnących kwiatów, krzewów i drzew, jest miesiącem, który, jak żaden inny doskonale oddaje esencję uroku pełni.

Mówiąc o pierwotnych „właścicielach” kontynentu amerykańskiego to Indianie z plemienia Algonquin zamieszkujących północno-wschodnią część USA. Informacje na ten temat pochodzą z publikacji pod tytułem Old Farmer’s Almanac (,,Almanach Starego Rolnik”a) z 1930 roku.

Nazwa Pełni Kwiatowego Księżyca nawiązuje jednocześnie do dawnych tradycji, według, których stanowiła szczególny okres w roku, kiedy po zimie nastawał czas odrodzenia się przyrody z całym jej dobrodziejstwem. Zwycięstwo życia❗😊 Zwiększenie płodności natury – u zwierząt nadejście potomstwa, a u roślin ich kiełkowanie, na co pozwalały wyraźny upragniony wzrost temperatury wraz z pożegnaniem przymrozków Księżyc jednocześnie wyznacza rolnikom czas zasiewu.

Inne nazwy majowej pełni:

Mleczna Pełnia Księżyca (Milk Moon, pamiątka po rytualnym dojenia krów trzy razy dziennie w tym miesiącu), Pełnia Zajęcza🐰Pełnia Sadzenia Kukurydzy🌽Pełnia Pączkującego KsiężycaKsiężyc Składający JajaSadzony KsiężycKsiężyc MatczynyKsiężyc Traw🌱.



Anna Hudyka

Komentarze

  1. Post molto interessante,grazie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Olga!
      I'm glad you like the post :)
      I salute you and I wish you a good Thursday!

      Usuń
  2. Bom dia e um excelente quarta-feira. Essa lua parece muito linda, minha querida amiga Anna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Luiz.
      I'm glad you like the photos. I photographed the moon on May 18.
      Did I have a quiet day today?
      My today was ok, but calm I can not say, there was a funeral of my uncle... :(
      Luiz, I wish you a good, peaceful Thursday!

      Usuń
  3. Ooo dobrze wiedzieć, popatrzę sobie na księżyc, dawno nie odpoczywałam gapiąc się w niebo :) a też bardzo to lubię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć :) Miło mi, że przeczytałaś mój post i go skomentowałaś.
      Ja też mam nadzieję, że będę mogła zobaczyć pełnię i zrobić jej zdjęcia, chociaż dzisiaj od popołudnia pada... Wprawdzie deszcz jest potrzebny, bo jest strasznie słucha ziemia i nic nie rośnie, ale osobiście wolę słońce, ciepłe wieczory, noce z rozgwieżdżone nieba.
      Jeszcze raz dzięki na wejście na bloga i komentarz :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  4. Interesuje sie ezoteryka oraz wplywem planet na nasze zycie.Ksiezyc , mimo ze jest tak pozornie cichy ma niesamowity wplyw na nasze samopoczucie.Podobno dziwne sny, ktore miewamy do trzech dni przed pelnia ,sa obrazami z naszego poprzedniego zycia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to ciekawe, co napisałaś o snach i nigdy o tym nie słyszałam! Czytałam już dawno, że sny mamy każdej nocy, ale ja Ci się przyznam, że rzadko, naprawdę bardzo rzadko coś mi się śni (a przynajmniej po obudzeniu sen pamiętam).
      Niestety, ja dzisiaj Księżyca nie będę podziwiać, bo jest zahmurane i co chwilę pada deszcz :(
      Pozdrawiam i życzę Ci miłego piątku!

      Usuń
  5. O! To właśnie dzisiaj! :) U nas niestety bardzo duże zachmurzenie, więc z obserwacji nieba póki co nici.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie deszczu już kawałek nie ma, ale w zamian mgła :(

      Usuń
  6. Bardzo się cieszę, że nastały w końcu tę ciepłe dni, już miałam dosyć zimna 😀 szkoda tylko, że wczoraj przegapiłam tę pełnię 😕 pozdrawiam i życzę miłego wieczoru 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martyna dzięki za komentarz :) Ja też się cieszę, że wreszcie zrobiło się ciepło! Nareszcie!!! Najwyższy czas!!! Ja Księżyca też nie widziałam, bo była mgła, ale chcę dzisiaj zrobić fotki, bo niebo jest czyste, ale jeszcze go nie widać.
      Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę fajnego weekendu!

      Usuń
  7. Boa tarde de sexta-feira. Bom final de semana. Obrigado pela visita e comentário, minha querida amiga Anna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Luiz!
      My friend, I thank you that you read my blog and you write comments too! It means a lot to me.
      My good friend, I wish you a good weekend too!

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Rajani, I thank you. I'm very pleased. I follow your blog too.
      Rajani, I wish you a good weekend!

      Usuń

Prześlij komentarz

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi