Noc Lirydów

Przed nami deszcz meteorytów, Lirydów.🌟⭐🔭 Jedno z najpiękniejszych, najbardziej urokliwych zjawisk astronomicznych, które możemy obserwować na nocnym niebie.🥰

Właśnie jego maksimum za kilkanaście godzin.

Aktywność roju przypada na dni od 16 do 25 kwietnia (maksimum 21/22). Mówi się, że Lirydy najlepiej jest obserwować po godzinie 23.00, bo zazwyczaj najwięcej tych meteorów spada w drugiej połowie nocy i nad ranem.

Można się spodziewać, iż w ciągu godziny będzie ich około 20. W przeszłości zdarzało się nawet, aż 100 (a nawet i więcej).

Mówi się, że obserwując „spadające gwiazdy” należy wypowiedzieć w myślach życzenie, gdyż się ono spełni. To prastary zwyczaj przetrwały do naszych czasów. Będąc z Wami szczerą, ja w to nie wierzę, jednak obserwując podczas nocy meteorytów te „spadające gwiazdy” (a mam wyjątkową obecnie nadzieję, że pozwoli mi na to pogoda, która niestety jest okropna i raczej nie czuć, i nie widać, w niej wiosny❗) pomyślę o czymś (pozwolę sobie na niewielką złośliwość: wypowiem w myślach to życzenie, gdy będę widziała każdy meteor, mam nadzieję, że będzie to więcej niż 1). Myślę, że nie muszę pisać o czym, gdyż wiecie to doskonale czytając moje posty od 56 dni. A o samych Lirydach i ich pochodzeniu piszę TUTAJ.



https://astronet.pl/wydarzenie/maksimum-aktywnosci-roju-lirydow-2021/


Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi