Szok, niedowierzanie, po ludzku smutek.


Właśnie się dowiedziałam, że nie ma już z nami p. Kofiego Annana :( Szok, niedowierzanie i po prostu, tak po ludzku zwyczajny smutek. Ten były sekretarz generalny ONZ, laureat Pokojowej nagrody Nobla (w czasach, gdy ona wg mnie jeszcze coś znaczyła) był jednym z niewielu polityków budzących zawsze mój respekt i szacunek. Był i pozostanie dla mnie Autorytetem. Pamiętam, jak powiedziałam kiedyś, że niewyobrażalnym zaszczytem byłoby dla mnie móc uścisnąć dłoń temu Człowiekowi. Słowa te padły w zasadzie jeszcze od dzieciaka. Dlatego właśnie nie piszę, że zmarł tylko odszedł. Mam nadzieję, że p. Kofi Annan jest teraz w tym innym - lepszym świecie, gdzie po przysłowiowej drugiej stronie tęczy czuje się szczęśliwy. Przyzwoity i mądry człowiek. Niestety takich ludzi jest wśród nas już coraz mniej :( Osoba p. Kofiego Annana ma również swoje miejsce w mojej pracy mgr. Pisząc ją chciałam we właściwy sposób (zgody z tematem i oczywiście prawdą!) umieścić na jej kartach nazwiska choć kilka ważnych dla mnie Osób.   

W tym miejscu czytający post mogą mi zarzucić, że to, co piszę w tej chwili jest sprzeczne z wcześniejszymi wypowiedziami dodając chociażby słowa: Srebrenica, Ruanda, korupcja w ONZ. Odpowiadam: niestety nic nie jest białe albo czarne. Przykre, ale otaczający nas świat jest o wiele bardziej skomplikowany i przysłowiowy jeden sprawiedliwy sam nie jest w stanie zrobić porządku, nawet, gdy – a może w dodatku jeśli - piastuje jedno z najwyższych stanowisk. Pajęczyna wzajemnych powiazań, gdy w grę wchodzą niewyobrażalne pieniądze i władza - zrobią wszystko, żeby do tego nie dopuścić. Niestety to smutna prawda o realnym świecie.

Mówiąc o p. Kofim Annanie dodam, że nie kto inny tylko On jako sekretarz generalny ONZ powiedział o ataku Stanów Zjednoczonych w 2001 roku na Irak, że jest nielegalny.

Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi