Kraków - muzeum (koszmarnych) karykatur figur woskowych

Jak wiecie ubóstwiam Kraków. Miasto to skradło moje serce wiele lat temu, a dzisiaj uważam je za perłę Polski😊🤩. Dodatkowo za jedno z najładniejszych w świecie i wcale nie mówię tego, ponieważ jestem Polką❗😘 Ta niegdysiejsza stolica Polski stanowi czołówkę wśród przeze mnie widzianych i zwiedzanych👍👏 (a było ich całkiem sporo, przynajmniej w mojej opinii).

Właśnie o Krakowie stało się ostatnio głośno za sprawą jednej z jego „atrakcji” (tak, dokładnie w cudzysłowie atrakcji) – Muzeum Figur Woskowych – Polonia Vox Museum, które na swojej stronie internetowej głosi, iż jest największą wystawą figur woskowych w Polsce. Znajduje się ono nieopodal Rynku na ulicy Floriańskiej.



zdj. https://www.dzieckowpodrozy.pl/



Swoje opinie o tym miejscu wyraziły zagraniczne media, w tym te najbardziej poczytne, i niestety nie były pochlebne. Sporo można też na ten temat zobaczyć na TikToku.
Zaczną od tego, iż Polonia Wax Museum istnieje od 2016 roku. Mieści się w najbardziej reprezentacyjnej części miasta, blisko Rynku. W sezonie, każdego dnia, przechodzą tędy tysiące turystów. Wielu z nich odwiedza ekspozycję. W środku czekają na nich figury postaci z pierwszych stron gazet: polityków, sportowców, artystów.

Całkiem niedawno jedna z turystek odwiedzających Kraków umieściła na TikToku video z owego muzeum dodając słowa: „Chodź ze mną do najgorszego muzeum figur woskowych na świecie”. Filmik zyskał kilkanaście milionów wejść, a udostępnione zostało ponad 400 tysięcy razy. Komentarzy było natomiast w zasadzie niewiele mniej, bo ponad 300 (tysięcy).

Powtórzę jeszcze raz: Kraków jest cudowny❗❗❗🤩 Obłędny, fascynujący, fantastyczny, jednak tak się składa, że we wspomnianym powyżej miejscu jakiś czas temu byłam. Wybierając się do Krakowa tradycyjnie sprawdziłam w Internecie informacje, czy może otwarto coś nowego, ciekawego, co warto zobaczyć🤔. W ten sposób zauważyłam wzmiankę o muzeum (zresztą muzeum istnieje już od 2016 roku, sama byłam zaskoczona, że wcześniej o nim nie usłyszałam❗) i zadecydowałam, że do niego idę.

Jaka była moja opinia

Cóż… Chcąc być z Wami szczera jestem zmuszona powiedzieć: wielkie, potężne rozczarowanie❗😡 Byłam zdegustowana tym, co zobaczyłam❗🤬 Nie zauważyłam podobizn znanych mi osób: polityków, artystów, sportowców, wybitnych postaci historycznych, lecz po prostu ich karykatury (w dodatku koszmarne❗)❗❗❗🤬

Powiem wprost: miejsca tego nie polecam❗ Żałuje, że do muzeum zdecydowałam się pójść, straciłam zarówno czas, który mogłam wykorzystać w ciekawszy sposób udając się do stokroć bardziej interesujących krakowskich miejsc (a tych nie brakuje❗🤩😊) oraz pieniądze (a bilety były nie najtańsze, jak pamiętam to było około 40 kilku złotych, obecne ceny, jak muzeum podaje na swojej stronie internetowej: bilety indywidualne dla osób dorosłych za osobę – 50 zł, bilety ulgowe za osobę – 40 zł i bilety grupowe – 25 zł zapewniając odwiedzającym „świetną zabawę”).

Dlatego proponuję: będąc w Krakowie, przybywając się do stolicy Małopolski wybierzcie coś innego (o części z nich piszę, także na blogu w postach dotyczących Krakowa❗) albo nawet posiedźcie na Rynku, przejdźcie się nim lub udajcie do jednej z okalających go licznych kafejek.

W serwisie TripAdvisor, tym najbardziej wpływowym i poczytnym w świecie, gdzie turystyczne atrakcje rekomendują zarówno podróżnicy oraz turyści na możliwych do zdobicie 5 gwiazdek Polonia Wax Museum  doczekało się 2,5. Dla mnie i tak zbyt dużo❗ Dałabym najwyżej 1/2, uwzględniając, że idziemy zobaczyć nie podobizny znanych osobistości, lecz ich karykatury (i w mojej opinii to powinno znaleźć się w oficjalnym opinie muzeum)❗

Poniżej zamieszczam kilka zdjęć, więc przekonajcie się sami❗❗❗



Brytyjska królowa Elżbieta II i święta Matka Teresa z Kalkuty



Papież Benedykt XVI i papież Fanciszek



Franklin Delano Roosvelt, Winston Churchill, Stain, Hitler


  
Nelson Mandela i zbrodniarz Władimir Putin


Hillary Clinton i Donald Trump


Święty Maksymilian Maria Kolbe 


Generał Wojciech Jaruzelski


Polska para prezydencka: Aleksander i Jolanta Kwaśniewscy


Polska para prezydencka: Lech i Danuta Wałęsa


Polska para prezydencka: Świętej Pamięci Lech i Maria Kaczyńscy


Święty Jan Paweł II



Marszałek Józef Piłsudski


Marcin Gortad, Adam Małysz, Agnieszka Radwańska

zdj. Anna Hudyka

Komentarze

  1. Boa tarde de quarta-feira e boa continuação de semana. Anna, esse museu é maravilhosa, as fotos ficaram lindas. Temos o Museu da Cera em Petrópolis RJ. Obrigado pela resposta e carinho.

    Luiz Gomes.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Luiz!
      Luiz I’m pleased that you like the photos, but the figures absolutely don’t resemble real people!!!
      I love Krakow (I plan to go to Krakow, but I think I will go in May), but I about this museum don’t have a positive opinion....
      My friend I greet you from sunny Poland!

      Usuń
  2. Jaruzelski and Hillary Clinton are my favourite! They're perfect there in the museum. Great post, Anna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Giorgio!
      I thank you for your kind words and I salute you!!!!!!!!!

      Usuń
  3. Bellissime foto,Anna.Buona giornata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello Olga! I thank you! I wish you a good, beautiful Friday and start of the weekend too!!!!!!!

      Usuń

Prześlij komentarz

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi