Smoleńsk 10/04/2010 - 10/04-2014 Nie zapomnimy nigdy!!!

10/04/2010 – 10/04/2024

Dzisiaj przeżywamy 14. rocznicę największej w świecie katastrofy samolotu w powojennej historii, w której zginęło tak wiele najważniejszych osób w państwie.



Anna Hudyka


Polski rządowy samolot lecąc na obchody 70. rocznicy zbrodni katyńskiej rozbił się pod Smoleńskiem. Zginęli wszyscy znajdujący się na jego pokładzie – 96 osób. Byli to: najważniejsi ludzie z życia politycznego, społecznego kraju wraz z Prezydentem RP Lechem Kaczyńskim i jego małżonką – panią Marią, parlamentarzyści, generalicja, duchowni, rodziny ofiar katyńskich. 






W dzisiejszym dniu pamięci o tej wstrząsającej tragedii powtórzę to, co pisałam (i powiedziałam) wielokrotnie wcześniej: nigdy nie byłam osobą lubiącą snuć teorie spiskowe oraz je powielać, jest jednak wiele spraw, wydarzeń (w historii nie tylko Polski, ale całego świata), o których prawdę chciałabym poznać.

W kwestii wydarzeń sprzed 14 lat – 10.04/2010 – katastrofy pod Smoleńskiem – zawsze byłam daleka od mówienia o zamachu.

Było wprost przeciwnie. Twierdziłam, że doszło do wypadku, potwornej tragedii przez nikogo niezamierzonej. Okrutna perfidia losu i jednocześnie gdzieś tam nadzieja, iż katastrofa stanie się przełomowym momentem w stosunkach polsko-rosyjskich.

Wtedy w 2010 roku napisałam tekst opublikowany, także w 2015 roku w ...Rosji:

Niestety, myliłam się.

Obecnie w obliczu wydarzeń rozgrywających się na naszych oczach od ponad 2 lat – wojny Rosji z Ukrainą – w kwestii Smoleńska przestałam odrzucać pogląd o zamachu. Szczerze mówiąc niczego nie jestem w tym momencie pewna 

Uważam, także, że najgorszą decyzją było wtedy oddanie śledztwa Rosji – dochodzenie powinno było zostać umiędzynarodowione!

Poznanie prawdy (jaka by ona nie była!) jest nie tylko naszym podstawowym prawem, ale obowiązkiem! Można nie lubić, być przeciwnym PiS, jego politykom, Kaczyńskim, jednak zarówno jako Polacy, jak i zarazem świat musi poznać prawdę. Tym bardziej w obecnych realiach, gdy trwa walka o przyszłość Europy i nowego światowego ładu❗❗



Katastrofa smoleńska

Przypominam:

Po katastrofie smoleńskiej wielu Polaków śmiało się z padających sugestii, iż w Rosji doszło do zamachu. Później okazało się, że zestrzelenie holenderskiego samolotu cywilnego nie stanowiło dla Putina absolutnie żadnego problemu. Jak również inne zdarzenia – w tym morderstwa.

Przypominam, także 2008 rok. 

Prezydent Lech Kaczyński ostrzega, że Rosja atakuje teraz Gruzję (słowa wypowiedziane w Gruzji), a później przyjdzie czas na Ukrainę oraz państwa bałtyckie – w tym Polskę.

12.08.2008 więc w Tibilisi, stolicy Gruzji:

„Wiemy świetnie, że dziś Gruzja, jutro Ukraina, pojutrze kraje bałtyckie, a później może i czas na mój kraj, na Polskę...”



Operacja "Smoleńsk"



Komentarze

  1. Non avevo mai sentito di questa catastrofe.Buon mercoledi'

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. It was/is the biggest catastrophe in the post-war history of the world - where the most important people in the country died on board the plane: presidents (current and former), politicians, generals, people of culture and families of the Smolensk victims - representatives of Polish culture and science, who were murdered by the Russians in Katyn. Poles flew to pay tribute to them. Poland's Prime Minister at the time, Donald Tusk, handed over the investigation of the Smolensk crash to the Russians.
      10/04/2019 - A great tragic black day in Polish history.

      Usuń
  2. Ja przyznaję, że od dnia katastrofy czułam że to był zamach. Zagrywka typowa dla Rosji od wielu, wielu lat. Wczoraj poruszyły mnie też skandale związane w obchodami jakie miały miejsce w naszym kraju. Marszałek sejmu wymieniając ofiary katastrofy powinien na początku wymienić parę prezydencką, a tymczasem ominął ją... Delikatnie mówiąc było to niestosowne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie para prezydencka powinna zostać wymieniona w pierwszej kolejności! I też bardzo mi się nie podobało to, czego byliśmy świadkami… Zresztą to w ogóle paskudne, okropne, co stało się po katastrofie. Inaczej to wszystko powinno wyglądać... To ohydne, co stało się zaledwie po tej tragedii. Niestety podział w społeczeństwie jest po dziś dzień. Kiedy słyszę pewne wypowiedzi, czy to padające ze strony politycznej, czy dziennikarzy (a raczej „dziennikarzy”) lub „zwykłych” ludzi robi mi się niedobrze, ciśnienie podnosi i po prostu nie mogę zrozumieć, jak można być do tego stopnie chamem (przepraszam, za określenie, ale to i tak dla mnie w tym temacie łagodne określenie).
      Jak dla wszystkich i dla mnie wtedy ta informacja, w tamtą środę była dla mnie szokiem. Pamiętam, włączyłam komputer przed godziną 10 tak, jak każdego dnia sprawdzić informacje. Miałam z moim tatą pojechać wtedy przed południem na zakupy. Jak zobaczyłam informację o katastrofie, kliknęłam i zobaczyłam kilka nazwisk, że nie żyją wzięłam komputer i podeszłam z nim do mojego taty mówiąc, że nasz Prezydent nie żyje… Od razu włączyłam telewizor i oglądałam informacje z rodzicami. Przyznam się, że znałam jedną z osób, pan Wiesław Woda, to był poseł z mojego regionu i widziałam się z nim kilka razy. Później zdarzyło się jeszcze coś. We wczesne popołudnie do mojego sąsiada (mieszkającego dwa domy ode mnie) na podwórko przyszło kilka pawi, które hodował inny człowiek z bardziej odległego miejsca. Usłyszałam dziwne dźwięki i ja, jak to ja chwyciłam aparat i wyszłam z nim i poszłam za dźwiękiem i wtedy te pawie zobaczyłam…
      Mówiąc o zamachu, wtedy o tym nie pomyślałam. Później jeszcze do Polski przyjechał Miedviediew na pogrzeb Pary Prezydenckiej. Właśnie, ja myślałam, że Miedviediew człowiek z innego pokolenia niż Putin i reszta, lubiące nowinki technologiczne, słuchający rocka, jako pierwszy w Rosji miał iPada, ja go brałam wtedy jako kogoś normalnego, poważnego, inteligentnego, rozumnego.
      Smoleńsk, to miejsce, czas myślałam, że ta potworna tragedia otworzy nową kartę historii polsko-rosyjskiej...

      Usuń
  3. To była straszna tragedia :/
    Nie mogę uwierzyć w fakt, że ktoś nie maczał w to palców...
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie znam się super na fizyce i matematyce, ale też zastanawia mnie, czy rzeczywiście uderzenie w takie drzewo, jak brzoza i to na tak niskiej wysokości mogło to wszystko spowodować? Jak napisałam fizyka, matematyka to nie „moja bajka”, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć, że to uderzenie w głupie drzewo mogło spowodować tak olbrzymią katastrofę, tak rozwalić samolot i sprawić, że często ciała ofiar były w bardzo złym stanie… Bardzo nie podoba mi się obrzydliwe mówienie, że wszystko wyjaśnić może ostatnie rozmowa Prezydenta Lecha Kaczyńskiego ze swoim bratem, że to On wymusił lądowanie…
      Dzisiaj tak, jak odpisałam powyżej całkiem inaczej patrzę na to wszystko, ale też wcześniej te tajemnicze śmierci, oddanie śledztwa Rosji. To ostatnie jest dla mnie nie do pomyślenia, bo w takim przypadku powinno ono być automatycznie umiędzynarodowione!

      Usuń
  4. Nie wiem czy kiedy kolwiek dowiemy się jaka prawda . Bolesna tragedia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, myślę podobnie jak Ty, prawdy, jak było naprawdę nie poznamy... Myślę, że znają ją USA. Jestem zdania, że jeśli 10/04/2010 rzeczywiście doszło do zamachu terrorystycznego (bo inaczej nazwać tego nie byłoby można), Waszyngton tym bardziej nie potwierdziłby, zwłaszcza w obecnej sytuacji. Nie zrobiono, by tego, bo byłby to atak nie tylko na Polskę, jesteśmy członkiem NATO. Atak na jedno z państw NATO oznacza atak na cały Sojusz. Jak wtedy i później przez długi czas, negowałam zamach, tak teraz, w świetle wydarzeń w Ukrainie i łącząc wszystko, co było wcześniej nie wykluczam. Dzisiaj jestem zdania, że rzeczywiście mógł to być zamach i eliminacja polskiego prezydenta, a wraz z nim najważniejszych ludzi w państwie...

      Usuń
  5. Non ricordo questa tragedia, è indubbiamente una pagina buia del vostro Paese. Grazie per averne parlato. Buona serata.
    sinforosa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I thank you for your comment.
      Yes, it was, is and will be one of the most terrible, tragic Polish tragedies... One of the darkest pages in Polish history and present.
      Unfortunately, the unity of Poles after the disaster was perfidiously destroyed a few days later.
      Yes, a few days later.
      What united Poles on 10.04.2010 divided us. The Polish-Polish war began. This war continues to this day. This monstrous tragedy and the Poles were used perfidiously in the political struggle.
      In Smolensk, 96 people died.

      Usuń
  6. Este es el problema de cuando ocurren accidentes de este tipo, de que la auténtica verdad nunca se sabrá, ya que cada parte cuenta o utiliza el asunto a lo que les interesa.
    un abrazo, amiga Anna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Manuel…
      My good friend, I thank you that you read this post and you wrote a comment!
      Unfortunately, but on the Smolensk disaster there is another problem in Poland.
      The catastrophe caused a division in Polish society, a Polish-Polish war. This situation is to this day. Those currently in power have always ridiculed President Lech Kaczynski, mocked him. They have never respected him. Those currently in power ridiculed President Lech Kaczynski, that he was the worst Polish president. They didn’t support that President Kaczynski and his party wanted to hold the communists accountable, to put the judiciary in order. They were against the fact that President Kaczynski loudly demanded that Germany be held accountable for WW2 and reparations to Poland.
      Poland was to hold presidential elections in 2010 (autumn). Lech Kaczynski was to run for re-election. The Smolensk catastrophe accelerated the elections - Bronislaw Komorowski became President of Poland (he was the Speaker of the Sejm at the time of the plane crash, he was the second person in Poland and then on 10.04 he took over as President of Poland).
      Manuel, I talk about 2010 and the commemoration of the crime in Katyn there was no agreement. Earlier, Tusk flew to Katyn (he was Prime Minister) - 10/04 while President Kaczynski, First Lady - Mrs. Maria Kaczynska and 94 other people flew to Katyn.
      Manuel part of Polish society is outraged/angry that the Presidential Couple has been buried in the unique place that is the Crypt of the Deserved on Wawel Castle in Cracow. After it was announced where President Lech Kaczynski and his wife would be buried, some Poles (including politicians, publicists, journalists too) protested in the streets. Today, many people are also saying out loud that the Presidential Couple should be moved from the Crypt of the Deserved to Wawel.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Dokładnie... To było coś strasznego... Wielka tragedia dla normalnie myślących ludzi i przerażające, co zrobiono później, jak zostaliśmy podzieleni...

      Usuń
  8. Buongiorno conoscevo questa catastrofe questo incidente aereo e forse perché sono catastroficamente pessimista dico che a pensare male si va nel giusto certi poteri per sopravvivere devono includere terrore E con quello si fa piacere tante persone che sanno come è andata la storia che mondo che non ci meritiamo abbiamo tirato su con un semplice consenso dato con anima del cielo la verità forse con la morte dei Futin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Good morning!
      I, thank you for reading my text and for your comment.
      I, sometimes, wonder what would be the situation in my country if this tragedy hadn’t happened?
      To this day, the Russians haven’t returned the wreckage of the plane to Poland.
      My friend, I salute you!

      Usuń

Prześlij komentarz

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi