Mój wkład w stosunki polsko-żydowskie, polsko-izraelskie

W środę 19/04 będziemy przeżywać 80. rocznicę wybuchu Powstania w Getcie Warszawskim. Jednej z największych zbrodni wobec bliźniego w dziejach ludzkości autorstwa niemieckiego. 

19 kwietnia 1943 roku getto warszawskie zostało otoczone przez niemieckiego oprawcę, na którego obszar wkroczyły jego oddziały. Niemcy natrafili na potężny opór powstańców żydowskich. Żydzi, którzy zostali przymusowo przesiedleni do Żydowskiej Dzielnicy Mieszkaniowej w Warszawie, rozpoczęli walkę na śmierć i życie, doskonale wiedząc, zdając sobie sprawę, że nie mogą jej wygrać. Walka Goliata z DawidemMieli do wyboru: zginąć w walce lub poddać się bez walki. Wybrali opcję pierwszą.



Skierowany do mnie list z Ambasady Izraela 







List, który otrzymałam z Kancelarii Prezydenta RP Ś.P. Lecha Kaczyńskiego. 




Skierowany do mnie list z Muzeum Historii Żydów Polskich 




Dzisiaj przed tą, jakże ważną rocznicą chcę przypomnieć to, co ja robiłam na rzecz stosunków polsko-żydowskich, polsko-izraelskich. Powiem, iż nie było tego mało – wprost przeciwnie, i zostało zauważone przez stronę izraelską.

Zrobiłam dużo więcej, niż wielu, którzy się tym obecnie szczycą.

Przykre jest tylko, że „swoi” nie potrafili tego zauważyć oraz docenić.


P.S.

Właśnie 15.04.2023 napisana przeze mnie recenzja książki Pana Profesora Bogdana Musiała pod tytułem "Kto dopomoże Żydowi..." ukazała się w USA.



zdj. Anna Hudyka



Ja z Panem Profesorem Bogdanem Musiałem



Co zrobiłam dla stosunków polsko-żydowskich, polsko-izraelskich

 


zdj. Anna Hudyka

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Thank you and for you too :)
      Greetings from Poland!!!

      Usuń
  2. Have a nice day, Anna!
    Regards

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you and I salute you Giorgio!

      Usuń
    2. Un abrazo, amiga Anna, y perdona pero, ya sabes que aquí de política no comento, de cualquier otro asunto digo lo que haga falta.

      Usuń
    3. Hi Manuel!
      Yes, I know why you don't comment.
      No problem!
      My good friend, I salute you! I wish you a beautiful weekend!!!
      P.S.
      In Poland, the temperature is almost 10 degrees during the day. Today and yesterday there is no sunshine, but earlier days it was a real spring!

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dzięki Angelika!!!
      Powiem Ci, że naprawdę cieszy mnie, że potrafili dostrzec to, co zrobiłam w Izraelu, sprawą zainteresował się Ś.P. Prezydent RP Lech Kaczyński, przykre jest natomiast to, że nie potrafiły tutejsze władze. Na otwarciu synagogi nie padło w moją stronę nawet jedno słowo "dziękuję". Burmistrz i nikt inny nawet nie wspomniał o mojej pracy i moim poświęceniu, by synagoga ostała uratowana :(

      Usuń
  4. Zrobiłaś bardzo dużo w tej sprawie i każdy powinien to docenić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa, ale niestety rzeczywistość okazała się inna. Całkiem inna. :(
      Martyna pozdrawiam Ciebie bardzo mocno i życzę Ci radosnego, szczęśliwego czwartku!

      Usuń
  5. Niestety nie zawsze to co robimy jest doceniane przez innych. Z drugiej strony możesz być z siebie dumna i mieć satysfakcję, że tyle Ci się udało zdziałać. To bezcenne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć :) Dzięki, że czytasz mojego bloga i napisałaś komentarz :) Tak, powiem Ci, że satysfakcja u mnie jest, jednak przykro także, że tak zostałam potraktowana.
      Pozdrawiam!!!

      Usuń

Prześlij komentarz

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi