Nieodpowiedzialność ludzi jest wkurzająca!


Jestem wściekła na bezmyślność ludzi❗ Po tym, co dzisiaj usłyszeliśmy/przeczytaliśmy w mediach, o sporym gronie Polaków nie przywiązujących najmniejszej wagi do przestrzegania określonych zachowań, o co zostaliśmy poproszeni, stwierdziłam, że jednak napiszę to❗ Nie będę ukrywała, czego sama w ostatnich dniach byłam świadkiem. O zgrozo dla niektórych nieodpowiedzialnie zachowała się nie młodzież, lecz na moje oko będący w średnim wieku. Sprawa dotyczy noszenia: maseczek, szalików lub innych rzeczy zakrywających nam usta i nosy.

Nie wiem, czy to wpływ pożałowania godnych celebrytów, to znaczy osób znanych z tego, iż są znani (w większości właśnie z bezmyślności), ale raczej tutaj spoglądałabym, w stronę młodszych.

Mnie również razi sposób podchodzenia niektórych do obostrzeń❗ Powtarzam: całkowita bezmyślność i skrajny egoizm, żeby nie użyć określić „mocniejszych”. To, czy przez swoje nieodpowiedzialne zachowanie ludzie ci będą chorować, to ich sprawa (napisałam w poprzednich postach: w takiej sytuacji za leczenie i pobyt w szpitalu powinni płacić sami❗), ale interesuje mnie, by przez czyjąś głupotę, widzi mi się i wygodę to nie ja została zarażona❗ To, co zawsze mówię: twoja wolność kończy się w tym miejscu, gdzie zaczynasz zagrażać komuś innemu. I żeby było jasne: dotyczy każdego czasu, pandemii lub nie❗

Niestety w dniu wczorajszym, gdy korzystając z ładnej pogody po popołudniu ćwiczyłam na swoim podwórku widziałam kilka osób idących ulicą bez maseczki❗ Była też rodzina (najprawdopodobniej) z dwójką kilkuletnich dzieci jadących właśnie w ten sposób rowerami❗ Również w ubiegłym tygodniu, będąc na zakupach i stojąc w kolejce do sklepu kobieta (w średnim wieku) przede mną nie miała zasłoniętej twarzy❗ Oczywiście zwróciłam jej uwagęPani poczuła się urażona i odparła, że nie będzie nosić maseczki, gdyż jest zdrowa. Odpowiedziałam spokojnie, iż ja tego nie wiem, ale jest obowiązek zakrywania ust i nosa, więc powinna się zastosować do obostrzeń przez wzgląd na bezpieczeństwo innych. Niestety nie zdążyłam dodać, gdyż weszła już do sklepu, że koronawirus rozwija się kilka dni nim pojawią się symptomy choroby, którą może przechodzić bezobjawowo nie zdając sobie z tego sprawy i zarażać innych.

Do cholery mamy przestrzegać pewnych zasad, więc róbmy to❗ Czy źle Polakom, że pandemia w naszym kraju przechodzi w sposób raczej łagodny❓ Czy bezmyślni chcą, by było u nas to, co w niektórych innych państwach❓ Jeśli tak, to niech udadzą się sami w tamte rejony nie narażając nas wszystkich❗ Uważam, że za nieprzestrzeganie obostrzeń powinny grozić wysokie kary pieniężne❗ Żadnego przeproś i napomnień, gdyż wszystko powtarzane było tysiące razy, więc powinno dotrzeć do każdego❗

Powtarzam: jak komuś na własnym zdrowiu i życiu nie zależy trudno, jednak, gdy może stwarzać niebezpieczeństwo dla innych jego zachowanie wyłącznie jego interesem nie jest❗ Rozumiem, maseczki mogą przeszkadzać, denerwować, jednak trudno trzeba to przeżyć❗ Żeby też była jasność: skończcie narzekać na nasz rząd, władze, bo te same restrykcje obowiązują w całym świecie, my się mamy do nich dostosować, bo chodzi o nasze zdrowie i życie. Natomiast, jak ktoś chce kierować pretensje to proponuję i wskazuję Chiny, bo to tam zaraza się narodziła. 





Komentarze

Skontaktuj się ze mną!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Archiwizuj

Pokaż więcej

Słowa klucze

Pokaż więcej
Blogi